Alla inlägg den 19 december 2013

Av Linda Lindqvist - 19 december 2013 13:40

Hej & hå!

Så.. mindre än en vecka kvar till jul. Vart är snön? Helt OK för mig att slippe pulsa mig fram, men julkänslan infinner sig inte direkt. Jag har försökt få in känslan med julskinkemacka, lussebullebak, knäckkokning, julgran.. men njä, jag ger upp! Varje dag känns som en dag i oktober när man tittar ut. Så då får det vara!


Julklapparna är inslagna och står fint sorterade uppe i sovrummet. Att lägga dom under granen ännu är absolut ingen bra idé då Pontus ett antal gånger lekt tarzan i granen sedan den kom upp i söndags. Dansa med glittret och spela bowling med julgranskulorna är lattjo! Så paketen får förodligen inte vara ifred dom heller ^^ Vilken unge att klättra, slita och sabotera allt! Kan faktiskt inte minnas att Hugo någonsin varit så klåfingrig? Man får väl en av varje sägs det.. och jag vill därför inte veta hur våran tredje & sista kommer att bli när det väl blir dags.


Förra veckan var jag på julfest med jobbet. Göttigt att träffa gänget igen & jävlar vad roligt vi hade! Vilket drag! Alla bjöd verkligen på sig själva och det blev dans och karaoke hela kvällen lång. God mat & goda vänner, vad kan slå det? :)


Imorgon så ska Pontus sova hos Angelica för första gången, något jag absolut tror kommer gå kanon. Pontus skiner upp som en sol när han är med henne och det kommer då inte gå någon nöd på honom :) Själv så ska jag få kvalitétstid med min karl. Vi ska åka till Högbo för att äta julbord med hans jobb, sedan sover vi kvar i stuga där och äter frukostbuffé dagen efter. Tid med min kära är något som verkligen behövs just nu! Vi får liksom inte chansen att "bara vara", vilket är förståeligt med småbarn :) Men det är viktigt och det behövs! //

Ovido - Quiz & Flashcards