Direktlänk till inlägg 6 december 2013

alltid sjuk.

Av Linda Lindqvist - 6 december 2013 11:45

Hej & hå.


Vi har då världens otur i våran familj med sjukdommar.

Först blev Pontus febrig strax efter han börjat på dagis, sedan kom magsjukan som drabbade både Matthias och Pontus rejält. Därefter blev Pontus febrig (förmodligen pga hörntäder som bråkade) som höll i sig tisdag-lördag. I söndags kräktes Hugo när han stod i duschen & fick sedan feber, dock var det bara en kräka & febern var borta på måndagen. Nu har jag själv åkt på rejält halsont och leder som verkligen krånglar för mig & Matthias har kräkts hela natten.

När får man vara frisk? Den absolut bästa julklappen vore att vi alla fick vara friska och må toppen!

Jag är otroligt less på sjukdommar nu.


Den första riktiga snön började vräka ner igår och håller fortfarande på att bygga på sig. Visst har det en liten charm nu när julen är på ingång, men det är bara bökigt! Barnvagnar ska krånglas igenom, kylan biter i kinderna och när man ska iväg tidigt till dagis & skola innan plogbilen hunnit göra sitt så blir det bra krångligt. Men det är bara att knata på ^^


Den 6:e december.. och jag är färdig med julklapparna! Så himla skönt att slippa ge mig ut i stressen dagarna före. Dessutom så ska vi hem till min mormor och äta julbord i år, så någon julmat behöver vi inte heller bege oss ut för att handla. Den här julen ska jag bara njuta av lugnet och friden & slippa stressa omkring.


Snart är den här terminen i skolan färdig & jag har endast en inlämningsuppgift & ett prov kvar att göra innan jag tar julledigt jag också. Den här terminen har gått fort och smidigt, inga rester som har legat efter och släpat och jag har varit mer motiverad än tidigare terminer. Känns skönt! Jag ska plugga nästa termin också för ett slutbetyg, sedan lägger jag studierna åt sidan & toksöker jobb istället! Jag vill ut i arbetslivet nu snart!


 

Pontus första riktiga möte med snön idag när vi var ute och skottade framsidan.

 


Just nu försöker jag få Pontus att sova middag. Dock så ligger han bara uppe i sängen och sjunger och grejar, men han somnar nog snart. Det är himla skönt att han blivit så lätt att lägga, både på kvällar och vid middagslurer.

18.30 lägger vi ner honom i sängen på kvällarna, pussar & kramar och bäddar in och sedan går vi ut och han somnar direkt, eller ligger och "pratar" en liten stund för att sedan somna. Lika på dagarna när han sover.

Skönt att det går så smidigt. Förr kunde det ta upp till två timmar att natta honom..


Nu ska jag fixa runt lite.

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards