Direktlänk till inlägg 29 november 2013

min väg

Av Linda Lindqvist - 29 november 2013 21:58

Det är kväll, det är tyst. Båda mina barn sover tryggt och gott i sina sängar. Tystnaden skaver lite, så musiken spelar lite lågt i bakgrunden.


Jag sitter och tittar på bilder och återupplever i minnet det jag hittils gjort med mitt liv, ler åt härliga minnen, suckar åt dumma val, sjunker ihop lite av det man kunde gjort annorlunda och sträcker på mig för det jag lyckats med.


När jag var 14 år så hände något. Det var inte bara det att mitt tonårshumör skiftade och finnarna blev större. Min mage växte även och blev större. När jag fick reda på att en liten parvel som redan var 23 veckor gammal växte inuti mig så blev hela min värld annorlunda. Missförstå mig rätt - den både rasade och växte ihop på samma gång. Men hur jag än vred och vände på det hela så hade jag alltid känslan av att jag och den där lilla i min mage växte ihop, som två träd med samma rot. Vi, för det var och är fortfarande vi, skulle  klara av det tillsammans.

När jag fick upp Hugo på mitt bröst den där regniga, blåsiga oktoberdagen för 9 år sedan så visste jag att det här bandet, det helt annorlunda någonting annat jag någonsin känt.


Jag tänker tillbaka på alla uppförsbackar vi krånglat oss uppför & på alla dessa stunder som vi gått genom eld.

Jag minns så väl dom första stapplande stegen, hur den första tanden kikade fram, den första vurpan, första snöupplevelsen, första ordet.


När jag tittar på Hugo idag så ser jag mig själv. Det är som att se sig i en spegel i hans beteénde, hans sätt att röra sig, hans sätt att vara.. det är så jag själv var.


- - -


Jag tänker tillbaka på allt det där "första". Vad mycket jag har gjort i mitt 24-åriga liv, för så himla länge har jag inte levt egentligen. Jag minns grundskolan och ser tillbaka på det med en oerhörd värme i hjärtat. Jag skulle ge hemskt mycket för att få spendera en dag till i mellanstadiet.

Jag minns första kyssen, första riktiga kärleken och det första brustna hjärtat.

Jag älskar att minnas.. med värme.


- - -


Jag tror inte på att man "borde handlat annorlunda". Jag tror på att man lär sig av det som gått åt skogen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards