Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Minusgrader.

Av Linda Lindqvist - 25 september 2013 08:15

Godmorgon!

 

Det kändes verkligen surt att titta på termometern som visade -1 grad idag. Hugo har hittils vägrat vinterjacka men nu fick han snällt ge med sig och använda den. Raggsockor var dock inte aktuellt för honom, så där fick jag ge med mig. Varför är det sånt tjaffs om det varje år? Det är väl skönt att gå ut på rasterna och vara varm!? Själv plockade jag fram långkallingar och benvärmare för tre veckor sedan! Envisa knoddar. Jag vill inte veta hur det blir när Pontus "KAN SJÄLV!" och "NEJ!!"

Om en månad börjar han på förskolan & det blir spännande att se hur envisheten kommer att uppstå. Dom andra, lite större barnen, kan ju själv.. då kan väl han också. Pust!!

 

Igår åkte jag & Angelica in till Gävle för att växla pengar på forex, sedan tog vi en vända i valbo för att inhandla det sista som behövs innan resan. Nu är resväskan snart färdigpackad förutom dom prylarna jag kommer att behöva innan vi åker. Imorgon vid lunch packar vi in oss i bilen och åker mot Arlanda. Matthias är snäll & kör oss dit och mamma är gullig och kommer hit för att vara med barnen medans vi åker. Känns bäst att lämna Pontus hemma eftersom bilbarnstolen står i baksätet och Matthias inte har någon uppsikt över honom när han åker hem sedan.

 

Idag ska jag plugga lite, pyssla lite i hemmet och dubbelkolla packningen. Packa lite till Hugo som ska spendera några dagar hos sin pappa och åker sedan därifrån till sin morfar på lördag. Fixa det sista med tvätten ska jag också göra.

 

Var även hem till min saknade Angelica O igår. Hon har varit förkyld sedan min födelsedag & haft massor att göra så vi har inte träffats på för lång tid. Så en dejt igår var precis vad som behövdes! Annars hade jag längtat ihjäl mig.

 

Dags att dona!

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards