Alla inlägg den 19 september 2013

Av Linda Lindqvist - 19 september 2013 07:51

Godmorgon!


Termometern visar 4 grader. Uuuh! Tycker att det är jätte svårt att klä barnen rätt nu. Kallt på mornarna och sedan varmare på dagen. För Hugo är det lite enklare då jag hellre ser att han är rejält påklädd när han cyklar till skolan så han kan klä av sig när det blir varmare, men Pontus är det lite knöligare med som inte säger till.

Igår var jag och köpte överdragsbyxor till lilleman och en tunnare jacka som han kan ha fleecetröja under tillsvidare.


 

mina hjärtan

  


Idag har jag ingen lektion på förmiddagen så Matthias får sovmorgon & jag tar Pontus. Dock så sover han fortfarande så jag njuter av lugnet med en kopp kaffe ;-) Oftast sticker jag iväg innan dom har vaknat så idag förtjänar min karl en sovmorgon. Dock så ska jag iväg vid lunch för en eftermiddagslektion.


Igår fick jag ett samtal från Gimlins att bilderna på Pontus är färdiga att hämta. Iiiih, så spännande!

Vi beställde ett paket med en bild på 40x50 cm, lika stor som förstoringen vi har på Hugo på väggen som också är från gimlins. Dom är i samma ålder där, så det blir roligt att ha :) Och så beställde vi två lite mindre bilder i 18x24.

Nu ska vi bara fixa ramar så har vi båda våra hjärtan på väggen :-)


I måndags var vi iväg och fixade pass, och igår förmiddag fick jag ett sms om att det fanns att hämta på polisstationen i Sandviken. Vad snabbt det gick! Knappt två dagar tog det. Och jag som gick och oroade mig att det inte skulle hinna komma, haha.


Idag är det en liten vecka kvar tills vi åker! Klockan 17.00 om en vecka så lyfter planet.

  


Dags att fylla på koppen!

Ha en fin torsdag.


Ovido - Quiz & Flashcards