Alla inlägg den 18 september 2013

Av Linda Lindqvist - 18 september 2013 07:43

Godmorgon.

Man är ju ingen trogen bloggare direkt, men fan.. jag har tappat stinget litegrann ;-)


Det händer ju inte sådär oerhört mycket intressant heller. Dagarna rullar på med skola, plugg och lite jobb ibland. Dock så blir det inte så mycket på jobbfronten eftersom jag pluggar heltid, så det hamnar lite på sidan. Men jag lägger mig tillgänglig i den mån jag har tid.


Hösten är verkligen här nu. Mössa och vantar används och barnens kepsar och shorts har lagts undan. Det är mörkt och fuktigt på mornarna och snoret börjar rinna på oss allihopa. Charmen med hösten finns ändå! Förr gick jag in i en deppig period vid den här tiden. Lederna börjar värka och det var, som sagt, mörkt och jävligt. Men jag har lärt mig att se det mysiga med hösten. Stora, varma, stickade tröjor, friska promenader och tända ljus och varm choklad om kvällarna. Trots att vi egentligen snorar oss igenom hela årstiden så myser vi runt. Ingen idé att deppa ihop över något man inte kan påverka ändå ;-)


Dock så slipper jag en vecka av detta & fortsätter att njuta av rejäl sommarvärme. Om nästan exakt en vecka så kliver jag på planet mot Turkiet för att spendera en vecka där i Marmaris. Jag lääängtar! Jag har varit utomlands en gång 2009 tillsammans med mamma, hennes sambo och en vän till familjen. Det var underbart och jag känner att det är dags igen. I måndags var jag och fixade pass då mitt var precis på gränsen för gammalt. Lika bra, för nästa år är det tänkt att jag & Matthias ska ta med oss barnen och fara iväg en vecka också, om allt går som det ska. Denna gång lämnar jag dock familjen hemma och reser med en vän. Avkoppling är vad resan ska gå till. Sol, bad, goda drinkar vid poolen och "bara vara".


Idag.. jag känner mig risig, tung i huvudet och småfebrig. Ska ändå göra mig iordning snart för en dag i skolan. Jag har massor av plugg som ligger och väntar. Har ingen direkt lektion idag, men det blir lite svårt att plugga här hemma med en 1-åring som är mer vild än tam. Så jag får mer gjort om jag sitter i skolan. I eftermiddag ska vi åka hem till min moster som fyller år idag :-) Resten av veckan är det plugg, plugg och plugg som gäller. Bäst att ligga i eftersom att jag kommer missa en vecka sen. På lördag blir det ett avbrott iallafall då vi ska ut och äta med Matthias familj då svågern fyller år :-) En jäkla massa födelsedagar nu!


Jag har börjat titta lite smått på julklappar också. Tidigare så har jag alltid varit ute i sista sekund, och då blir det inte den där "speciella" känslan vid presenterna. Jag vill ge bort något personligt, något speciellt. Så i år är jag ute i god tid!

Hugos födelsedagspresenter är iallafall fixade. Eller ja, en är fixad men jag vet vad mer som ska köpas.


Nu ska jag fortsätta med kaffet & göra mig färdig för att ge mig iväg.

//

Skapa flashcards