Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Linda Lindqvist - 14 mars 2013 08:36

Godmorgon.


Nu var det ett tag sedan igen. Det går lite i perioder det här med blogglust. Vissa perioder så har jag faktiskt ingenting "roligt" att dela med mig av. Dagarna flyter ihop lite och det blir lite samsamma.
Men nu ska jag försöka få ihop några rader.

 

Så. Vad händer? Ganska mycket faktiskt. Dock så vill jag inte dela med mig av allt här - ännu! ;) Det kommer!

 

Pontus växer så det knakar & blir 7 månader om två veckor. Han utvecklas så fort och man ser någonting nytt mycket oftare nu. Han charmar sönder alla han möter och är glad och sprallig så gott som alltid.
 Hugo är en sån fantastisk storebror & barnen verkligen strålar när dom är tillsammans. Hugo har också växt väldigt mycket i mina ögon. Han tar ett ansvar och hjälper till både med Pontus och i hemmet. Det kanske också är en "period", men jag är glad för det lilla ;) Vi har också börjat med "dator & tv-tid" så att det inte blir att han sitter och nördar framför tv och spel hela dagarna. Vi började igår och han följde det exemplariskt igår! Vi får hoppas att det fortsätter så.

 

Annars så letar vi nytt boende. Vi har bott här i lite mer än ett år och jag trivs inte alls! Jag har försökt och kämpat med att trivas här, men det går inte. Nu har vi fått "napp" på en lägenhet som jag gääääärna vill ha! Men det är lite som ska spela in, såklart. Först och främst så ska Matthias också titta på den, sedan får vi se om vi överhuvudtaget får den, men det ser ganska ljust ut på den fronten. Vi ska räkna lite och planera och dona. Förhoppningsvis så går det vägen, men som sagt så är det en del som ska spela in.

 

Sommarjobbet är fixat! Kommer att få vara på samma ställe som dom tidigare 4 åren och på samma våning med samma härliga arbetskamrater! Jag ser såååå mycket fram emot sommaren! ;)

Pratade även med bemanningen igår om att få jobba lite extra nu innan sommaren då min mammaledighet är slut om mindre än en månad. Det skulle jag få göra och dom skulle återkomma inom kort. Skönt att få komma ut och göra något och få tjäna lite pengar. Även om det kanske inte blir så mycket jobb så ska det bli skönt att få komma ut i det sociala :)

Annars så blir det eventuellt plugg efter ledigheten också.

 

Sedan så blir det ganska stora förändringar inom kort. Kan inte gå in på varför ännu, men det är både positivt & lite negativt.

 

Nu ska jag hinka min fjärde kopp kaffe & sedan lägga Pontus så han får sova en stund.

 

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards