Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

kämpa på.

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2013 12:51

Tisdag.


Dagen har gått segt och långsamt. Sedan jag skickade iväg Hugo till skolan imorse så känns det inte som att jag har fått ett skvatt gjort! En dusch och ätit lunch.. typ. Vart är all ork och motivation att göra någonting? För tillfället så känns det som att jag har lite för många mål på samma gång. Jag har massor jag vill & ska göra, men jag får nog snällt ta en sak i taget. Inte undra på att stressmagen gör sig påmind och att jag istället lägger mig ner och skiter i allting istället för att göra något.

Hellre en sak i taget & få det gjort ordentligt än att stressa på med allting samtidigt och göra det halvbra.


Idag fyller min kära lillasyster 19 år, så i eftermiddag ska vi ta oss en tur upp till Järbo för att gratta. Dock så är hela familjen förkylda. Pontus är den enda som har klarat sig hittils, men vi andra är inte helt 100 %, så det blir en snabbvisit där för att sedan åka hem och kurera oss allihopa. Varm choklad & soffläge får det bli ikväll. Vi får ta igen det någon dag när vi är piggare :)


Har lagat mat tills senare idag också när jag stod och lagade lunch. In i micron och värma på ikväll bara, så slipper man stå och tråka framför spisen när man egentligen inte orkar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards