Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

äntligen helg!

Av Linda Lindqvist - 1 februari 2013 08:08

Godmorgon!


Inleder på samma vis som alltid. Sitter med kaffekoppen och försöker vakna till liv! Det finns mest tid på morgonen att blogga när Hugo gått till skolan och Pontus fortfarande sover (efter en skitnatt!).


Äntligen fredag! Gött att slippa ställa klockan på 6.30 för att kliva upp och väcka en trött Hugo och få iväg honom till skolan. Imorse märktes det att det var fredag. Han var trött och hade inte alls någon lust att ge sig iväg! Men han piggnade till lite när han kom på att han ska till sin morfar i eftermiddag - morfar är alltid favoriten! :) Och så har dom skridskor idag på idrotten, och det tycker han är roligt.


Idag är jag trött. Pontus har inte alls varit rolig inatt. Han somnade 21 igår, något som inte hör till vanligheten. Han brukar somna 22-22.30 och då brukar nätterna vara bra. Jag ska börja ge honom gröt på kvällarna innan han får ersättning, så kanske han håller sig lite längre med att vakna för första målet på natten. Snart kan vi även börja ge honom välling, som är mer mättande. Men än törs jag inte då det är från 6 månader, som han blir om en månad.


Vi har inga större planer idag. En promenad iallafall eftersom vädret ser ut att bli fint! Vore trevligt med promenadsällskap, så jag får införskaffa mig lite promenadvänner ;) Inte alltid man kan trixa ihop tiderna så det passar, men jag är ganska anpassningsbar nu för tiden.


Skulle behöva ta mig ner på stan i helgen. Lite födelsedagspresenter ska inhandlas då lillasyster fyller år den 12:e och Angelicas äldsta dotra fyller år den 10:e. Och så skulle jag vilja soooola litegrann! Får se om jag drar mig ner dit i eftermiddag när Matthias har kommit hem. Blir lite krångligt att ta med mig Pontus om jag ska sola. Men först ska jag sätta mig och klura ut vad jag ska köpa för presenter. En 7-årig flicka är inte min starka sida som har två grabbar. Haha! Syrran är lättare, då vi har samma smak vad gäller det mesta.


Nu vaknar lilleman! Dags att ta tag i dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards