Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

onsdag.

Av Linda Lindqvist - 30 januari 2013 08:12

Godmorgon!


Igår var vi som sagt på bvc för undersökning & vaccination. Pontus var jätte duktig & gnällde till i några sekunder när dom gav honom sprutorna, annars gick det jätte bra! Dock så fick han feber igårkväll och var lite extra gnällig och trött, men med alvedon och lite svalka så sov han gott sedan. Vaknade endast en gång inatt för mat, annars sov han mellan 21.20 - 7.00, och somnade om 7.45 och sover nu, men är på G att vakna hör jag. Lilltroll!

Han väger nu 8240 gram och är 67,5 cm lång - kort & tjock :)


Sitter just nu & inväntar Angelica för frukost och skitprat. Tänkte ta en promenad, men med tanke på vädret och att Pontus var febrig igårkväll så skippar vi den idag och tar den när vädret är lite schysstare.


I eftermiddag är det dags för utvecklingsamtal för Hugo. Tycker verkligen att det är kanonbra att få träffa läraren, höra hur det går och få ställa frågor. Något som också är bra är att dom skriver "veckobrev" på fredagar som man får hem. Lite info om vad dom gjort i veckan på lektionerna och hur det har gått. Man känner sig mer delaktig i vad som händer.


Sedan har Hugo innebandyträning i eftermiddag också. Tredje aktiviteten han har börjat med på ett år. Haha. Men han måste ju få prova sig fram och känna efter vad han vill göra. Får se om han vill vandra i sin fars fotspår och bli en bra innebandyspelare.


Dags att ladda kaffebryggaren & plocka litegrann!

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards