Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

tisdagmorgon.

Av Linda Lindqvist - 29 januari 2013 07:50

Godmorgon!

 

Tisdag. Har skickat iväg Hugo till skolan & Pontus har precis somnat om efter ett mål mat. Inatt har han krånglat lite & jag önskar att jag aldrig börjat med napp åt honom. Han tappar den och blir sur för det, så jag får kliva upp ett par gånger för att ge honom den igen. Skruttis.

 

Idag har vi tid på BVC klockan 10 för läkarundersökning och vaccination. Ska även höra lite angående hans utslag på kroppen. Det började som små torrfläckar på kinderna, men nu är det fläckar över hela överkroppen. Dom bad mig smörja med hydrokortison flera gånger om dagen, men det hjälper inte ett dugg! Så vi får se vad dom säger idag.

Efter besöket där så blir det nog en liten promenad.

 

Igår hade jag och Matthias varit ett par i 1 år och 8 månader, något jag inte alls tänkte på. Så jag blev överraskad när han kom hem efter jobbet med en bukett rosor till mig. Älskling! :)

  

 

Annar så rullar det på. Skönt att "bara leva" och omvandla all negativ energi som jag burit på pga idioter i omgivningen till positiv energi som jag jag lägga på dom som faktiskt är vänner & min familj. Något jag har lärt mig nu är att aldrig låta någon komma tätt inpå livet utan att låta det gå ett bra tag först. Man blir bara sviken & lurad.

Men som det känns idag så är det inte min förlust. Är man så dum och väljer "det ena före det andra" så får man skylla sig själv. Jag står då inte & väntar sedan. Aldrig.

 

Nog om det!

 

Igår kom mammsen förbi på eftermiddagen. Hon hade varit och shoppat kläder till barnen.

Till Pontus :

6 par byxor.

5 bodys.

1 tröja.

3 par strumpor.

2 haklappar.

 

Till Hugo :

2 par jeans.

1 t-shirt.

3 tröjor.

1 skärp.

 

Tusen tack, kära mor! :)

 


Nu ska jag dricka upp kaffet, göra mig färdig & sedan ska vi bege oss iväg!

Tjing.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards