Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Linda Lindqvist - 22 januari 2013 15:32

Tänkte skriva några rader om Pontus & hans utveckling.


 

Pontus, 5 månader den 29/1.


- Han rullar från mage till rygg, och nästan från rygg till mage. Bara lite kvar!

- Han har börjat få smakisar av gröt, potatis & katrinplommonpuré. Potatis & katrinplommon är mums! Gröt sådär.

- Han hoppar som en galning i hoppgungan.

- Springer runt i gåstolen för fulla muggar.

- Står gärna i knät & hoppar. Ligga ner är ingen höjdare!

- Sover som bäst i vagnen när vi är ute och promenerar, och i bilen.

- Sover ännu inte hela nätter. Brukar oftast somna omkring 22 och vaknar två gånger per natt för mat. Vaknar sedan runt 8-8.30 på morgonen. Tar en längre tupplur efter 1-2 timmar.

- Att få vara i närheten av brorsan är nog det bästa!

Av Linda Lindqvist - 22 januari 2013 09:10

Godmorgon!

 

Sitter och pysslar lite med bloggens utseénde. Jag blir aldrig riktigt nöjd, och jag har inte tålamodet att sitta och trixa för länge heller. Det är roligare att blogga om bloggen är snygg, inte sant? Jag ska försöka bli bättre på att blogga. Det är roligt att kunna sitta och kika tillbaka. Satt och bläddrade igenom graviditeten nyss och ibland så saknar jag magen och hela upplevelsen. Jag var ett monster under graviditeten och mådde apa större delen av den, men ändå. Det är ju en sån otroligt häftig upplevelse att vara gravid. Och mina graviditeter var så olika!

 

Skulle vilja blogga lite varje dag istället för ett klump inlägg ibland. Jag glömmer så mycket då! Det kanske är bättre? Vad tror ni? Vill också bli bättre på att dela dagarna i bilder, men det är så tråkigt med en kass mobilkamera och en gammal tråkig digitalkamera. Men jag ska försöka!

 

Just nu så sover Pontus förmiddagsluren. Jag har plockat och donat lite & ska snart fylla på kaffekoppen och vika tvätt. Sedan väntar en promenad och så får vi besök av Angelica O efter lunch. I eftermiddag får vi besök av David och Stina också - trevligt! :) Och förresten, kika in deras blogg! (http://dreamhome.blogg.se). Massor av rolig inspiration till hemmet och roligt att följa deras rust & fix i huset dom flyttat in i.

 

Vi hörs!

 

Ovido - Quiz & Flashcards