Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

fredag

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2013 08:15

Godmorgon fredag!


Hugo är i skolan, Pontus ligger och bråkar med en fjäril i babygymmet och jag sitter med kaffekoppen och har precis drömt mig bort på hemnet. Jag vill ha hus! Men det ligger några år framåt i tiden och känner jag mig själv rätt så dröjer det ett bra tag innan jag finner mitt drömhus, kräsen som jag är. Jag har fallit totalt för ett hus i närheten, så jag kanske ska gå dit och be dom vänta med försäljning i några år? ;)


Så.. fredag. I eftermiddag har vi fullt upp. Hugo ska köras upp till mamma i järbo där han ska spendera natten. Vi ska sedan åka till gården där vi ska ha dopfikat för att titta, visas runt och få nycklarna. Sedan ska det handlas till fikat, hämta dopklänningen hos mormor, strykas kläder (om jag hittar något att ha på mig!) och lite sånt fix. Imorgon är det äntligen dags för dop för lilleman. Innan det så ska tårtorna hämtas, en tur på stan för att i sista sekund (som alltid när det gäller oss) köpas kläder till Matthias och eventuellt strumpbyxor till mig, åka och lämna tårtorna och resten i lokalen och hämta upp gudföräldrarna till Pontus. No stress!


Igår fick jag ett ryck och började städa/rensa i skrubben där jag annars bara kastar in saker jag inte vet vart jag ska göra av. Det blev 3 (!) flyttkartonger med grejer som fick bäras ner i källaren. Och när jag väl var nere i källaren så fick jag för mig att rensa även där. Ställa iordning, lägga undan sånt som ska till återvinningen & sortera. Nästa vecka ska jag ta tag i förrådet ute, sen har vi ganska bra pejl på prylarna. Det var rätt mysigt ändå att gå igenom allt igår. Hittade massor av "minnen" sedan jag var barn. Foton, doppresenter till både mig och Hugo, kläder sedan Hugo var bebis och lite sånt. Nu ligger allt i sin ordning.


 

Mina fantastiska barn!


Nu har jag bestämt mig för vart jag ska börja gymma också. Så nästa vecka ska jag dit och fixa ett gymkort. Ska bli så grymt skönt att få sätta igång äntligen! Har jag tur så kanske jag törs visa mig på stranden i sommar. Förra sommaren blev det bara ett strandbesök, men det är inte så konstigt. Jag var ju gravid som fan & kände inte för att vistas i solen. Ska även börja sola igen. Förut hade jag alltid en fin bränna och såg fräsch ut. Nu är jag så blek så det är pinsamt!


 

Pontus, 4½ månad.


Tror inte att jag har så mycket mer att säga.. så, vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards