Alla inlägg den 14 januari 2013

dop

Av Linda Lindqvist - 14 januari 2013 09:40

Godmorgon!


Sitter i morgonrocken fortfarande och dricker kaffe. Pontus har haft en av sina jobbiga nätter och har vaknat varannan timme, så idag är jag smått trött! Får se om kaffet gör sitt och får mig att vakna till liv lite.


Idag får vi besök av prästen för att gå igenom dopet inför lördag. Minns inte riktigt vad man pratar om och gör eftersom det snart är åtta år sedan som Hugo döptes. Shit, vad tiden går. Men det ska väl gås igenom hur det ska vara, vilka gudföräldrar vi ska ha till honom (Ida & Sebastian) och lite sånt.


Idag är det en bra måndag. Hugo kommer hem efter att ha varit hos sin pappa sedan förra fredagen, så nu längtar jag oerhört efter honom! Vi har väl inga jätte stora planer inför veckan som kommer. Hugo går i skolan om dagarna, scouterna sätter igång igen efter ett uppehåll över jul&nyår. Vi ska hämta dopklänningen hos mormor, handla allt inför dopfikat och så måste jag rota i garderoben för att hitta något fint att ha på mig. Jag äger inte så mycket som passar just nu eftersom jag inte har samma kropp som förr ;-) Men någonting ska jag nog hitta på.


På fredag ska Hugo sova hemma hos mamma, så han kan åka till kyrkan med dom på lördag. Vi har så mycket att göra på lördagen innan så han får det roligare där.


Nog om dop.


Allt rullar på i bra takt. Inom en snar framtid så ska jag köpa mig ett gymkort så jag kommer igång med träningen. Frågan är bara.. vart? Det nya gymmet verkar OK, men man måste tydligen binda sig i ett år med ett kort där & jag vill helst köpa för 3 månader åt gången eftersom jag inte vet hur mycket tid jag kommer att ha under vissa perioder. Ska kika upp vilket ställe som skulle passa mig bäst. Ska även börja tänka på kosten, vad jag stoppar i mig och lägga upp så det passar mig. Vi är riktiga godisråttor i den här familjen, och det är något som måste läggas ner och hålla sig till helgerna. Klarar Hugo av att hålla sig till lördagarna så borde väl fan jag fixa det också! :)


Massa andra planer har jag också, men dom behåller jag för mig själv ett tag till! :)


Jag ska ta och lägga över bilder från kameran/telefonen in i datorn snart så jag kan visa lite nytt på barnen! Känns som att det är dåligt med sånt här nu. Hugo är dock väääldigt svår att fånga på bild då han gömmer sig så fort man plockar fram kameran, därför blir det inte många bilder på honom. Pontus har inte så mycket att säga till om än. Häh.


Nä, om man skulle sätta igång att göra sig klar kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards