Alla inlägg den 23 november 2012

Av Linda Lindqvist - 23 november 2012 21:16

Godkväll!


Fredagkväll. Hugo ligger i sin säng och är trött efter en vecka med skoldagar & det är snart dags att gå in och bädda om honom och säga godnatt. Pontus somnade precis efter en påfyllning av mat och en torr blöja, så nu sover han nog bra länge fram tills det är dags för nästa måltid. Själv så sitter jag och smågluttar på topgun och funderar över om jag ska orka slå igång en film eller om jag ska surfa omkring. Jag kommer ändå inte att kunna somna på många timmar!


Vi har haft besök av Angelica H nu på kvällen. Mys! Imorgon ska jag hjälpa henne att bära grejer då hon flyttar snart, och så ska vi ta oss en trip ner på stan för att käka. Ska bli skönt att kunna sitta ner och äta utan avbrott av bebisgnäll ;)

Sedan tänker jag spendera kvällen med att bara mysa med ungarna & laga någon god mat på kvällen. Det är det allra bästa med helgerna - ingen väckarklocka som ringer & att inte behöva skicka iväg Hugo till skolan. Bara mysa runt, äta lördagsgodis och vara tillsammans med ungarna. Finns inget bättre!


Barnen har varit på sitt allra bästa humör ikväll. Hugo har skrattat så han kiknat och Pontus har charmat sönder oss alla. Dom stunderna gör att jag orkar så himla mycket mera än vad jag tror. Just nu är det lite upp&ner, lite berg&dalbana över alltihopa känns det som. Dessa ständiga tankar & funderingar driver mig till vansinne och ibland vill jag bara trycka på "off" och stänga av alla tankar och bara vara här & nu. Jag hatar att känna paniken växa och att behöva fajtas med den. Och lederna är katastrof. Det gör mig också galen. Men ja, det är som det är.


Ljusen är tända och det är ett lugn över allting. Trots att jag inte alls trivs i våran lägenhet så känns det helt OK för tillfället. Letar ständigt nytt boende, men med Sandvikenhus pittsystem att man måste bo i samma lägenhet i 1 år innan man kan flytta till nytt inom samma hyresvärd så får jag inte flytta förän 1a mars. Vansinne! Noll service & ett jävla system. Finns ju inte så många andra alternativ på hyresvärd heller då jag inte kan flytta så långt bort pga Hugos skola & att han ska ha nära till sin pappa. Någongång blir det husköp iallafall. Någongång.


Annars så är det full fart. Planerar inför jul och nyår, inför Pontus dop och allt omkring. Jag måste försöka släppa mitt "perfektbegär" och lära mig att det blir bra hur det än blir. Allt ska vara perfekt & det kan ibland bli för mycket. Vill inte ens tänka mig hur min bröllopsdag kommer att se ut, om det blir någon sådan i framtiden. Jag kommer att behöva lååååång tid med planerande framför mig för att få allt som jag vill ha det. Den prislappen blir inte nådig..

Eller så skippar man allt sånt & bara lever ändå.


För mycket svammel. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards