Direktlänk till inlägg 21 november 2012

wake up

Av Linda Lindqvist - 21 november 2012 08:05

Godmorgon!


Passar på att slänga in ett inlägg medan lilleman sover! :)


Sitter i vanlig ordning med kaffekoppen i högsta hugg och ska snart börja göra mig iordning. Om en timme stoppar jag ner Pontus i vagnen och knallar iväg till jobbet för att hälsa på. Jag längtar tillbaka dit nå förbannat. Tänk om det kunde bli sommar någon gång då, så man får börja jobba igen! :)


..men nä, först har vi en hel vinter framför oss. Om nästan en månad är det julafton. För första gången så har jag bra pejl på vilka julklappar som ska inhandlas och till vilka. Jag vet till 90 % vad jag ska köpa till folk! När hände det sist? Det har nog aldrig hänt. Jag har stått och stampat veckan innan och haft världens sämsta fantasi! -.- Nu vet jag till och med vad Matthias ska få, och det har varit nästintill omöjligt innan.


Annars så rullar allting på i skaplig takt. Tröttheten tar över ibland & det känns som att jag inte har sovit på två år, men det hör väl till. När Hugo var i Pontus ålder så sov han då hela nätter, så jag tycker att lillebror ska lära av storebror nu så mamma och pappa får sova om nätterna ;) Idag blir han 12 veckor! Nästa vecka så blir han tre månader gammal. Säger som alla andra - vart tar tiden vägen?


Igår vann jag min första tävling ever! Min favoritblogg (www.meekatt.com) hade en tävling & jag vann en kryssning för 4 personer till helsingfors. 40 timmars kryssning. Så jag tänkte ta med mig familjen och dra iväg :) Mys!


Hugo växer så det knakar han också. 8 år. Fan. Han var ju nyss bebis? Han tog ju nyss sina första steg och fick sin första tand!? Nu är han stor, sköter det mesta själv och härjar med polarna. Går på både fotbollsträningar och scouterna och får läxor. Ska det gå lika fort med Pontus? Om ganska precis ett år, i november nästa år, så ska han börja på dagis. Det här året kommer bara att springa iväg, det känner jag på mig.

Fina ungar!!


Nä, nu ska jag börja göra mig iordning och dricka upp kaffet!

Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards