Alla inlägg den 6 november 2012

Av Linda Lindqvist - 6 november 2012 07:43

Godmorgon!

 

Idag är det en vecka sedan som jag kladdade här! Är verkligen oduglig på att hålla fart på bloggen, men det är så mycket annat omkring så bloggen blir lite lågprioriterad just nu! :)

 

Men lite har hänt sen sist! I torsdags åkte vi in ett gäng brudar (Jag, Karin, Jenny, Maria & Petra) till Gävle för att kidnappa den blivande bruden Emma för att släpa ut henne på en möhippa! Vi tog hänsyn till att hon inte alls var pigg & knaprade pencillin, så vi hade en relativt lugn dag! Först fick hon knalla omkring i valbo med en mindre sexig utstyrsel och sälja bullar. Sedan hade vi en mysig dag på relaxen på "Annas top till tå" i Sandviken, och avslutade kvällen med super god middag på "tennstopet" i Gävle. Ett ställe jag varmt rekommenderar - väldigt god mat!!

 

I fredags kväll så kom svärmor över för att passa Pontus några timmar. Jag och Matthias behövde lite tid tillsammans för att rå om varandra och "bara vara", så vi åkte in till Gävle för att gå på max och sedan gick vi på bio. Nya bond filmen fick det bli. Den var helt OK! Kvällen hade gått jätte bra för svärmor och Pontus också :)

 

Nu är vardagen här igen. Igår kom Hugo hem & jag känner mig hel igen med hela familjen samlad under samma tak. Jag trivs bäst då, när vi alla är hemma och tillsammans.

Är även en väldigt utvilad mamma idag! Pontus förvånade mig genom att sova nonstop mellan 22.00 - 05.30, och då fick han torr blöja och mat och somnade sedan om och sover fortfarande! Låter dock som att han håller på att vakna nu. Små grymtningar hörs från sovrummet :)

 

Idag har vi lite planer. Efter lunch kommer Angelica O över på kaffe och skitsnack, och i eftermiddag när Matthias slutat jobbet så har han tid hos tatueraren. Han ska använda sitt presentkort han fick av mig & äntligen gadda sig för första gången! :D Är faktiskt väldigt avis och vill oxå! Men ekonomin säger strängt ifrån nu när det börjar närma sig jul. Men efter jul & nyår så är det minsann min tur, då ska jag oxå!

Ska iallafall följa med honom dit och se honom pinas ett tag - men jag tror inte att han tycker att det är så jävligt, faktiskt. Det där fixar han galant! :)

 

Ikväll kommer Angelica H över för att se SAW 2. Vi ska se allihopa så småning om, men kvällarna är korta och jag är ingen kvällsmänniska (ingen morgonmänniska heller för den delen), så vi ser någon film då & då :)

 

 

Åh, vad jag inte saknar den magen! :P Ibland kan jag känna att jag saknar sparkarna och rörelserna i magen, just den myskänslan när man låg och kände på magen eller när jag låg med magen emot Matthias rygg på kvällarna och han sa "någon sparkar på min rygg". Det kan jag sakna ibland. Och när jag ser alla fina gravidmagar på facebook på alla gravida! Men nä, jag trivs bättre med lilleman utanför magen & en lätthanterlig kropp! :D

 

Måste ta tag i träningen snart också. Jag är så lat! Men några kilo ska bort & kroppen ska bli fit igen, så småning om! Ingen idé att ha något "mål" när man heter Lindqvist.

 

Nä, nu ska jag fylla på kaffekoppen och tralla runt här. Pontus vaknar nog snart låter det som!

//

Ovido - Quiz & Flashcards