Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Linda Lindqvist - 27 oktober 2012 19:38

Det är kväller. Stearinljusen är tända och lördagsgodiset är framplockat.

Min yngsta grabb sover sött i soffan, mätt i magen och torr i blöjan. Min mellangrabb har gjort en myshörna i rummet sitt och har kurat ner sig med en skål popcorn och en godisskål och en film. Min äldsta älskling befinner sig ute på galej tillsammans med sin bror och några grabbar och kommer förmodligen hem ramlandes inatt någongång. Just nu känns det såå mycket bättre att vara hemma i hemmets lugna vrå och bara kura i myskläder. Jag har saker att göra två helger framöver nu som inte familjen kommer att medverka på, så jag passar på att njuta! :)


     


Dagen idag har bestått av lite allt möjligt. Var och inhandlade en pumpa för att skära i. Hugo ritade och jag skar ut, det kändes bäst. Annars vet jag inte alls hur det skulle sett ut! ;-)

   

Är väldigt mysigt ute på balkongen med pumpa & alla ljus!


Vi har haft fikabesök av Angelica. Hugo fick present och vi fikade massa gott och pratade goja. Lite senare kom moster Malin och kusin Benjamin. Även där present och fika! Hugo och Benjamin drog ut och härjade nästan direkt. Hugo lycklig över att få spendera tid med "idolen" ;) Dom två är då charmiga ihop!


 

Alla kusinerna! Bara Hampus som fattas.

 


Så.. Pontus växer så otroligt fort! På måndag är han hela två månader. Han jollrar, ler sedan en tid tillbaka. Han har kommit på att händerna är väldigt goda att smaska på & har dom gärna i munnen. Han fokuserar blicken sedan en bra tid tillbaka och "pratar" massor! Han har en liten släng av kvällskolik och har en period mellan 18.30 - 20.30 på kvällarna där det skriks och gnälls massor, därefter somnar han som en stock. Sover sedan någon natt tillbaka mellan 22-03, vaknar 03 för mat och blöjbyte och somnar sedan om till 06-07 någongång. Lite mat & somnar sedan igen. Så han är oftast lätthanterlig på nätterna. Vissa nätter är förståss bättre än andra! :)


 

Nyfödd Pontus med sin pappa på BB.


 


Hugo är en helt fantastisk storebror! Han kurar, myser, kramar, pussar och pysslar med lillebror. Är superduktig på att hjälpa till med allt och har helt plötsligt blivit så himla stor i mina ögon. Hugo som alltid varit min lilla grabb - över en natt blev han så stor! Ibland går det för fort och jag står bara och ser på hur tiden rinner iväg utan att kunna stoppa den. Det har sin charm ibland det också - men inte alltid ;)


Imorgon är det söndag - kom ihåg att ställa om klockan inatt! Söndag är slappdag som vanligt - vandra runt i pyjamas halva dagen utan måsten! Galet härligt..


Nu ska jag grejsa vidare här hemma.

Ha en mysig lördagkväll!

Ovido - Quiz & Flashcards