Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

ännu en vecka

Av Linda Lindqvist - 15 oktober 2012 10:33

Tjo!

 

Helgen har gått & vi säger hej till vardagen!

Imorse var det tungt att skicka iväg Hugo till skolan. Hade så gärna viljat ha honom hemma den här veckan eftersom att han fyller år imorgon. Piss med varannan vecka när det ska bli "varannan" med allt. Födelsedagar, jul, nyår.. jag vill ha båda kidsen hemma jämt! Men jag lär väl dela med mig av ungen till hans pappa också :P Men över jul och nyår, då är han minsann min!! ;)

 

Inatt var inte Pontus nådig! Vaknade vid 01 och somnade inte om förän 05. Vi låg på soffan och jag "förklarade" för honom att jag var tröööööööött och behövde få sova. Responsen blev att han hånflina åt mig i flera timmar. Unge! :P Klockan ringde 6.30 också, och då var jag mer död än levande.

 

Men nu på förmiddagen så har han varit snäll & go. Legat i babysittern och tittat på mig när jag rensat och donat i skrubben som jag påbörjade igår. Har lagt ihop en påse kläder i minimal storlek som jag aldrig kommer att kunna använda igen, och det ska jag ge till Sara. Packade ner alla jeans i storlek 26 som jag har som mål att kunna använda igen, och så har jag tagit ut Hugos byrå från hans rum och ställt i skrubben eftersom han får en ny nu i veckan. Lite mer förvaring - jatack!!

Ska gå ner i källaren och plocka upp alla mina skor som ligger i en stor flyttkartong. Hela kartongen är knökfull med skor i storlek 38 som är oanvända eller endast använda 1-2 gånger, så jag tänkte sälja av lite! Om någon har storlek 38 och är i behov av pumps, högklackat, stövlar.. you name it! Hojta! :P

 

Nu är jag färdig med rensning och ska ta tag i Hugos rum när byrån kommit på plats och Matthias är hemma. Det ser ut som helvete där inne & Pontus kommer inte att vara snäll & go så länge som jag behöver greja där inne :P

 

Nu sover han iallafall & jag har kokat en kanna kaffe som jag ska hinka i mig. Sedan ta en dusch och göra mig färdig för dagen. Skulle behöva vila egentligen, men det får jag göra sen!

/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards