Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

sömn!

Av Linda Lindqvist - 14 oktober 2012 09:10

Godmorgon!


Inatt har jag sovit 7 (!!!!) timmar i sträck. Utan att vakna. SAMMANHÄNGANDE SÖMN. Helt otroligt skönt!

Pontus sover vanligtvis som en kung på soffan. Vet inte varför, men sedan han föddes så har han föredragit soffan istället för sängen så jag brukar ligga där med honom. Inatt skulle Matthias spendera natten på soffan med Pontus. Tror ni han sov? Nä! Väldigt lite sov han iallafall. Ungee! :P Jag vaknade 7.30 och kunde inte somna om, så då "bytte jag av" Matthias då jag tyckte att han såg ut som ett slakt. Matthias sover gott i sängen & vad gör Pontus? Sover som en klubbad säl i soffan.

  


Anyhow! Igår fick vi besök av mamma & Ida. Dom hade med sig värsta fetingtårtan från Marangoni som smakade som sjunde himlen ungefär. Jag har någon slags fetisch för vit choklad och grädde, så den gick hem! Har dock halva tårtan kvar så jag behöver fikabesök idag! :D Får se om någon känner sig manad!

Hugo fick iallafall lite presenter i förskott. Blandannat "fifa13" på tv-spel, så ni kan ju gissa vart han placerade häcken igårkväll? Yep, framför tv:n med tvspels konsollerna i högsta hugg. Nöjd & glad och sa gång på gång "jag bara ääääälskar fifa13, mamma!!" Han var.. nöjd! ;) Perfekt!


På eftermiddagen for vi iväg till hemmakväll för att fylla tre megapåsar med godis. 151 :- köpte vi godis för. Sanslöst egentligen! Men alla tre skulle ju naturligtvis ha en varsin påse. Sedan när vi stod i kassan och jag precis betalat för godiset så kommer Hugo i världens galopp med en film i näven och skriker "DEN HÄR VILL JAG HYRA!!!" Kände inte för att ta en diskussion i kassan med godissugna människor bakom mig i kön, så jag fick snällt hyra skitfilmen åt honom. Det som är så kasst med att hyra EN film är att den måste vara tillbakalämnad dagen efter. Så klappkasst! Vem orkar ge sig iväg en söndag för att lämna en film? Då ska man ju gå hemma i mjukisar hela dagen. Tur att Matthias är en sån snällo-bert att han åker iväg och fixar det i eftermiddag så jag slipper!   


Så.. söndag & mjukisar hela dagen! En promenad får det dock bli någongång under dagen. Blir knäpp om jag ska sitta inne konstant hela dagen. Men när.. det får vi se!


Nu ska jag pyssla lite i hemmet, sedan ta en dusch & äta sen frulle!

Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards