Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Linda Lindqvist - 5 oktober 2012 14:36

Har spenderat några timmar tillsammans med Angelica. Som alltid när jag och Angelica umgås så disskuterar vi viktiga saker som man bara inte kan undgå att fundera, spekulera och.. bli förbannad över. Eller förbannad är fel ord. Lite irriterad kanske! Eller.. kanske saker som inte är helt "vi".


Något som har varit på tråden idag är : "såna morsor är inte vi!" Jag ska ge några exempel.


1. Jag är ingen lönn-lövs morsa!

Hösten är här.. med alla dess vackra färger & härliga luft! Folk drar på sig halsdukar, benvärmare och vantar och stoppar ner sina småttingar i vagnen, alternativt sätter på dom sina svindyra jävla regnkläder från didriksson, och knallar omkring ut i skogen. Vad händer i skogen? Jo, man plockar på sig en jävla massa löv (?) och lägger under vagnen. Gärna lite kvistar, gammalt barr och lite annat snusk som finns i skogen fulla med djur. Går hem och målar lite på löven och klistrar fast på papper, häller på lite glitter och "tadaaa" - hänger upp på kylskåpet för att visa, visa, visa!!!!


2. Jag grillar inte korv och åker pulka.

Snart vinter. Folk tar med sig ungarna (med svindyra overaller) och åker till Högbo för att grilla korv och åka pulka. Vet ni? Jag har faktiskt aldrig åkt pulka med Hugo och grillat korv i högbo! Näpp, aldrig! Sånt får hans pappa sköta.

Jag fixar faktiskt inte att stå och frysa röven av mig, och jag slår mig inte ner bredvid en massa andra morsor och farsor som sitter och grillar sin egenstoppade korv och hembakta korvbröd med ketchup från egenodlade tomater och utan senap. Jag orkar inte springa trettioelva gånger upp för backen för att sedan få ner igen för att jag vägrar låta mig bli så utskämd. JAG på en pulka? Tron't dä' va'!


3. Jag har ingen fantasi & leker inte med barnen.
Så. Jag trycker inte i mina ungar att det finns en skatt vid slutet av regnbågen. Björne är faktiskt en riktig människa med en dräkt på sig och djur kan inte prata! Det enda jag ljuger om är tomten & tandfen, trots att jag så många gånger varit sugen på att säga "nähähähähähäh, det finns faktiskt inte!" så har jag låtit bli! Jag har ju varit liten själv!

Jag hoppar inte i vattenpölar, jag kastar inte löv upp i luften och jag leker inte kurragömma med kidsen. För att, som jag skrev, har varit liten själv. Ser framför mig hur farsan hoppar ner i en lövhög och lever rövare.. man vill inte se sina föräldrar göra så. -.-


..sen så är alla föräldrar olika & man gör vad man vill med kidsen!

Det där är bara... jag? Som jag tänker å tycker.


Sen är våra diskussioner alltid så viktiga! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards