Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Linda Lindqvist - 4 oktober 2012 13:05

Hejhopp.

 

Natten har varit minst sagt krånglig. Lilleman är täppt i näsan fortfarande & sover dåligt. Näsdropparna är odugliga och hjälper i en halvtimme typ, sedan är han täppt igen och kan inte sova. Ändå så sover han bäst på soffan av någon anledning, så där har vi spenderat dom senaste nätterna. På soffan störs jag istället av att den är så förbannat stenhård! Det är verkligen glamour att vara småbarnsförälder ibland! -.-

Nu sover han efter lite krångel i sin säng. Hoppas att han får lite sömn nu iallafall.

 

Jag har spenderat förmiddagen med att städa. Bara golven kvar nu & jag tänker inte riskera att lilleman vaknar av dammsugaren, så det väntar jag med tills han vaknat. Jag brukar väsnas och dammsuga när han sover i vanliga fall för att vänja honom vid ljud, men nu när han sover så kasst så vill jag inte riskera!

 

Annars då? Sitter och drömmer mig bort på hemnet. Jag trivs inte alls i den här lägenheten, tyvärr. Det är synd, den är fin! Stor, så gott som nyrustad, kanonfin inglasad balkong och fantastiska grannar. Men jag trivs inte här av någon anledning, och det känns inte alls som "hemma". Jag vill flytta till hus, men det känns så himla långt borta nu! När föräldraledigheten är över så ska jag kämpa utav helvete för ett jobb så att husköp inte känns så långt borta.

Kostnaderna för ett hus skulle inte bli mer än jag har nu eftersom det är så svindyrt att bo här! Men att ta lån när man inte har någon inkomst är omöjligt. Kukigt!

 

Nä, svammel! Hungrig som bara fan är jag, så nu ska jag äta... frukost!

/

Skapa flashcards