Alla inlägg den 29 september 2012

Av Linda Lindqvist - 29 september 2012 23:45

Godkväll i stugorna!

 

Dagen idag har varit riktigt mysig!

Dagen började med att jag fick sova uuuut rejält! Klev upp vid 9.30 och kände mig riktigt utvilad eftersom Matthias tog "nattpasset" och lät mig sova ordentligt. Inatt är det min tur att låta honom få sova ut imorgonbitti :)

 

Så.. i eftermiddags drog Matthias iväg till bror sin för att kolla på fotboll och hålla på, så jag och kidsen drog oss iväg till ica efter Pontus middagslur. Handlade godis och annat "behöva ha" grejs och sedan kunde mysdagen fortsätta! Vi lagade mat och åt en god korvstroganoff med ris. Hugo tog sedan en dusch & så kröp vi ner i mjukiskläder allihopa här & sedan har vi slappat, ätit gotta & bara kurat hela kvällen. Pontus hade en period under kvällen med magont som höll i sig en timme ungefär.. gråt gråt & tröst! Alltid lika hjälplös när dom små har ont "/ Tussen! Men det gick över och han har sedan varvat massor av härliga leénden med smågnäll.

 

Nattade Hugo vid 23 då jag tyckte att det var dags att avrunda kvällen. Pontus somnade alldeles precis! Han som brukar slockna vid 20-tiden i vanliga fall. Men nu sover alltså båda kidsen & jag ska knöla ner mig och försöka få lite sömn jag också. Imorgon väntar en promenad med Angelica H om det inte pissregnar - då blir det en kaffe istället! :)


- - -

 

Usch, jag har bara sån lust för förändring! Alltså, en förändring av mig! Jag vill gå till frissan & snygga till mig, bli "fit" igen och känna mig nöjd med min kropp (jag vet, det har bara gått en månad sedan förlossningen!!) och köpa maaassor av nya kläder.. fast ja, det sistnämnda är redan fixat då jag väntar på en beställning från H&M med 15 nya plagg - can't wait!!! Men.. ja, finns så mycket som jag känner att jag vill ändra på! Vill ha nytt smink, nytt fix och bara.. ja, NYTT NYTT NYTT!!! Allt det gamla känns så trökigt.

 

Nästa helg väntar iallafall eventuellt lite trevligheter tillsammans med Angelica O.

  

 


Nä, dags att krypa ner & sova!

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards