Alla inlägg den 28 september 2012

Av Linda Lindqvist - 28 september 2012 07:31

Godmorgon fredag!


Idag är jag nog mer död än levande.. något i den stilen. Det blir inte bättre av att min "lilla" åttaåring använder sin kaxigaste attityd nu på morgonen, vilket kan driva mig till vansinne. Kaxiga barn är det värsta jag vet.. lika så ungar som svär! Det sistnämnda gör dock inte Hugo - tack & lov!! Inte när jag hör iallafall. Men man vet ju hur man var själv när man var liten ;)


Har iallafall skickat iväg Hugo till skolan precis. Pontus ligger i babysittern och har hicka och irriterar sig på det, så efter varje hick så kommer ett gnäll. Hah! -Hick, ÄHÄÄÄ! Hick, ÄHÄÄÄ!-


Idag är det fredag & det innebär det klassiska fredagsmyset. Inte "reklam fredagsmys" som i OLW's reklamer på tvn där heeela familjen flinar som fan & gosar upp sig i soffan och slår på en film som heeeela familjen kommit överens om att se utan minsta diskussion. Näpp! Vi kör fredagsmys al'a Lindqvist/Riihimäki/Rosén, vilket innebär att jag poppar popcorn & häller upp en stor och en liten skål. Den stora skålen går jag in med i Hugos rum där han knölat ner sig i sängen och slagit på någon skitfilm såsom Pistvakt eller Hem till midgård. Tar sedan min lilla skål och sätter mig i soffan och zappar, alternativt kollar på någon skitfilm & lyssnar på Matthias som har sitt fredagsmys framför datorn spelandes StarCraft och pratar med Basse genom headsetet!

Så.. fredagsmys deluxe! Men vadfan spelar det för roll? Vi älskar varandra, så vi behöver inget OLW-mys!


Idag ska jag städa färdigt.. påbörjde igår & gör klart idag. Sedan ska jag försöka få lite vila innan jag glömmer bort vad jag heter pga tröttheten! Får se om Pontus tänker samarbeta med sovningen och sova en längre stund på förmiddagen.


Jag ska bli mer aktiv med kameran också! Men fan, jag hatar min kamera. Kameran på mobilen har ingen blixt.. går ju sådär att knäppa bra bilder när det är lite småmörkt. Min digitalkamera har jag haft sedan 2000 år före kristus & det är näst intill en polaroidkamera förfan. Vill ha en ny, liten smidig sak men som är riiiiktigt bra!!!

Visar sig när man har råd med det.


Nä, nu ska jag kuras med lilleman! Sedan blir det kaffe.

Vi hörs!

Skapa flashcards