Alla inlägg den 14 september 2012

Av Linda Lindqvist - 14 september 2012 10:36

Hallådär!


Det blir inte alls så mycket uppdatering i bloggen nu för tiden. Det är så mycket annat som jag vill lägga tiden på! Njuta av familjelivet, njuta av att vara mammaledig såhär i början och att "bara vara". Det är så mysigt!
 Men tids nog så kommer jag att börja uppdatera som folk igen! Kul att folk fortfarande kikar in här ibland :)


Pontus har nu blivit 16 dagar gammal. Han är helt fantastiskt snäll och go. Sover, äter & skiter ;) Vaknar oftast två gånger per natt för att äta och somnar sedan om igen. På dagarna ligger han och bara kikar omkring, nöjd med tillvaron och bara myser. Jag har massor av bilder på honom, men dom ligger på min dator & jag sitter vid Matthias dator nu, så jag får lägga in lite bilder sedan. Jag håller på att klottra ner förlossningsberättelsen också som inom kort kommer att komma ut här. Håll utkik! :)


Hugo är en jätte duktig storebror. Han pysslar, myser och hjälper mig med Pontus. Blöjbyten är dock inte aktuellt.. än ;) Han vill gärna ha honom i famnen och kura på mornarna innan skolan. Hugo blev genast väldigt stor i mina ögon. Han som alltid har varit min minsting blev så stor! Om en månad fyller han åtta år.

Hugo har även börjat spela fotboll i SIF med två träningar i veckan. Han verkar tycka att det är jätteroligt och kan knappt vänta tills nästa träning. Hoppas att han håller i detta och fortsätter. Barn behöver aktiveras! Och nu får han det han "behöver" med träning två dagar i veckan, idrott en dag (skolan) och simskola en dag (skolan).


Igår fyllde jag år. 23 bast! Känner mig gammal men ändå inte. Antar att "gamling-känslan" kommer pga att jag varit så tidig med andra saker i livet. En son som går i andra klass, en nyfödd. Och så spelar nog lederna in litegrann också. Att dom bökar och knökar så att jag känner mig allt för gammal.

Fick fina besök & fina presenter! Är väldigt nöjd med gårdagen & tack för alla gratulationer och besök och presenter!

  


Nu är hösten här! Igårkväll hade jag "ljuspremiären". Jag är en ljusmänniska och älskar att ha tända ljus i hela lägenheten, men det måste bli riktigt höst för att känslan ska finnas där! Och ja, den fanns igår. Löven ändrar färg, det blir rått och kallt och busväder. Som idag.. det är minsann en riktig innedag! I helgen ska jag ta och plocka ner alla sommarkläder och plocka upp dom varma! Måste även köpa mig en varm och go halsduk & ett par vantar!

Kanske blir en tur till valbo inom kort för att kika litegrann! :)


Matthias har börjat jobba igen efter sina 10 lediga dagar i samband med förlossningen. Känns.. konstigt!

Åh, det är så härligt att se Pontus och Matthias tillsammans. Hur det lyser om Matthias och vilken otroligt fin pappa han är. Pontus är hemskt lik honom och dom är bara så otroligt fina! Mina tre killar är dom finaste som finns, och jag är så tacksam att jag har dom i mitt liv! Jag är verkligen lyckligt lottad, trots att det varit lite väl mycket motgångar på sista tiden så är jag så lycklig över att jag har min härliga familj! Familjen tajkon - men jävlars vad vi älskar varandra!! :)

  


Nu är det en lillskruv som är hungrig här!

Vi hörs!

Skapa flashcards