Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Linda Lindqvist - 16 augusti 2012 10:18

Hej & hå.


Känner mig verkligen som vääärldens tråkigaste människa just nu! Har liksom noll ork till någonting, huvudvärk från helvetet och nässprayen jag har varit beroende av sedan december när jag blev gravid har slutat hjälpa. Det enda den orsakar är näsblod. Känner mig som världens tråkmorsa till Hugo också, eftersom att jag inte orkar ta mig längre än till ICA när det behövs handlas något. Guuud, vad jag vill att det här ska vara över nu. BF+2 nu. Visst, kommer att vara trött sedan också när det finns en liten bebis som behöver massor av tid, men det blir på ett helt annat sätt. Bebisen är flyttbar, det är knappt jag längre!


Men nu kommer Hugo att få roa sig lite iallafall. Om en timme kommer mormor och morfar och hämtar Hugo så att han kan spendera dagen tillsammans med min kusin Benjamin. Badbrallor & cykel ska tas med. Dom skulle åka hem till mamma för att plockaa hallon idag, och såklart bada i poolen. Sedan skulle dom iväg på cykeltur! Och så ska dom även leka imorgon, så han får något roligt att göra iallafall. Och han älskar att vara med Benjamin, så han är glad! :)


När Hugo har åkt så ska jag vila lite. Har vaknat massor av gånger inatt pga värme, kyla, kissnödig, törstig och massor av huvudvärk som inte vill ge med sig trots alvedon. Så det blir en stödvila sen, och därefter blir det nog kafferep och skitsnack med bästa Louise.


Tänk att lilleman (som inte alls är så liten egentligen) börjar i andra klass på måndag! Helt sinnessjukt ju. Har så svårt att förstå vart tiden tagit vägen.. för lite mer än åtta år sedan låg han i babysittern och kom ingenvart. Nu sitter han i min säng och sorterar i sina fotbollskort och är bara ett huvud kortare än mig! Fina unge!


Nä, nu ska jag få på mig kläder.. har gått omkring i sovkläder sedan jag klev upp vid 7. Kanske är dags att få på sig något annat!


//

Ovido - Quiz & Flashcards