Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Linda Lindqvist - 13 augusti 2012 09:34

Godmorgon.


Vaknade för en stund sedan av ett samtal som man inte vill vakna till. Som om inte mitt morgonhumör är jävligt nog? Tänker dock inte gå in på vad, då jag inte vill hänga ut någon. Blir bara så.. trött!


Anyhow. Sitter med kaffekoppen i högsta hugg och försöker återigen att vakna till liv. Kikar ut på vädret och ser att det blir en grå innemåndag utan måsten. Ska gå igenom BB-väskan för att titta så att allting är med, fixa och trixa lite inne i bebis rum så att allting är färdigt och så. För imorgon är det efterlängtade datumet här och den lill* i magen är beräknad att anlända! Dock så går jag säkert över tiden, men man kan ju hoppas att lillbus är punktlig och kommer imorgon! När jag väntade Hugo så åkte jag in på förlossningen tre dagar innan han kom med värkar, var öppen 1,5 cm och fick åka hem igen. Sedan avtog allting och jag kände absolut ingenting förän morgonen den 16:e oktober då allt satte igång pangtjong utan förvarning. En dröm graviditet och en drömförlossning!


Klockan 14 får jag äntligen hämta hem min skatt! Ska bli gott att få ha honom hemma igen efter att han har spenderat en vecka hos sin pappa. När jag hämtat honom finns inga planer, bara mys och vara tillsammans hela lilla familjen. Jag vaknade inatt och kunde inte somna om & jag låg och bara fylldes av värme över att jag har en sån fantastisk familj.

Bredvid mig låg en helt underbar trygg och varm karl och andades tungt. Jag har en sån vacker, fin och duktig son som är så härlig och som jag är så stolt över. Vi väntar ett litet mirakel som snart anländer och som kommer att vara precis lika underbar som sin storebror! Snart är jag tvåbarnsmamma till två helt fantastiska ungar! Jag kan knappt tro det, jag vågar knappt tro det - men så är det. Lyckan är total!


Nu ska jag dona runt litegrann. En liten handling ska också göras innan jag hämtar hem hjärtat, kom jag på!

Så det är bara att sätta igång.


Hej sålänge.

Ovido - Quiz & Flashcards