Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

16 dagar

Av Linda Lindqvist - 29 juli 2012 19:07

Hej&hå!

 

Tillbaka igen för att kladda ner några rader. Lusten för att skriva finns liksom inte, somsagt. Det enda jag gör är att sova, vila, fixa inför bebis ankomst och försöka ta mig igenom varma och svettiga nätter och dagar. Jag säger då det, aldrig mer en graviditet under sommaren! Nu har jag gjort det två gånger, nu får det vara nog! :)


Allting är färdigt inför lillbus ankomst. Barnvagnen står redo, kläderna ligger redo i lådan och blöjorna fint på hyllan. Vaggan är även bäddad och färdig inne i vårat sovrum, så nu väntar vi bara på att våran lilla bus ska kika ut! Jag går omkring med förvänkar och sammandragningar och ibland känns det verkligen som att det är på G, för att sedan kännas som att det är en evighet kvar! 16 dagar kvar tills BF, och vi kan knappt vänta! Vi är färdiga, liten är färdigvuxen.. så sätt igång, tack! :)


Det händer mycket just nu. Mycket att ta in, mycket "finnas till" och mycket tankar. Känslan av hjälplöshet, som inte funnits hos mig sedan Hugo var sjuk för 4-5 år sedan, har kommit tillbaka. Jag känner exakt samma känsla nu, att stå bredvid och bara vilja att det ska bli bra - men att inte kunna göra annat än att finnas till, trösta och hålla om. Det kanske räcker, men det känns inte så. Jag vill kunna göra allt bra, bara kunna trolla bort allt det onda och få allting att bli bra. Ibland önskar man att man var mer än bara människa.


Imorgon kommer ääääääääääntligen min fina Hugo hem igen! Efter tre veckor ifrån mig så är han äntligen tillbaka imorgon, och det ska minsann bli underbart att få knalla iväg och hämta honom på fritids imorgon eftermiddag. Vad vi ska göra i veckan är ganska oklart. Som tur är så är han stor nog att förstå att jag inte är kapabel att flänga iväg överallt, men någonting ska vi hitta på! När jag hämtat honom så ska vi iväg på.. något hemligt! ;) Vad det är, det behåller jag för mig själv ett tag till. Och så ska jag ringa frissan imorgon för att boka en tid till honom så han blir fin i håret till helgen då han ska medverka på sin pappas bröllop. Bröllop som är så vackert! :)

Och jag önskar Hugos pappa och hans sambo all världens lycka !


Barnvakt till Hugo utifall förlossningen för för sig att starta i veckan är också fixat.

Tack till mamma & pappa som håller sig på hemmaplan för att invänta startskottet utifall det kommer när Hugo är hemma så att ni kan rycka ut!


Jag ska lägga ut en bild på min sprickfärdiga mage också.. jag lovar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards