Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Linda Lindqvist - 20 juli 2012 11:06

Jag har lagt bloggen lite väl åt sidan. Det har liksom inte funnits någon ork eller lust alls att skriva. Men jag ska försöka att kladda ner här lite oftare, för att kunna gå tillbaka och kika sedan och för att hålla er uppdaterade.

Jag kommer inte, och vill inte, dela med mig av allt som sker. Men en del saker kan jag uppdatera om!


Förra veckan hade vi besök från Skåne. Flander var här och stannade en vecka ungefär. Jag jobbade en hel del och regnet föll så gott som varje dag, så våra planer att bada och grilla en massa blev inte aktuella. Men vi hade jätte trevligt ändå såklart!


Idag skiner solen massor! Jag vill vara ute, ligga på stranden och fippla med tårna i sanden och bada. Matthias och hans bror stack iväg för en stund sedan för att bada, men jag känner ingen ork alls!


Magen växer så det knakar. Det är lite mera än tre veckor kvar tills det heliga datumet, 14:e Augusti. Datumet vi längtat ihjäl oss efter! Jag har en känsla av att det kommer att bli tidigare än så, men jag vill inte ställa in mig på det. Ställer hellre in mig på att det kommer att gå över tiden, så som det gjorde med Hugo. Men jag känner mig så färdig med magen nu! Eller snart iallafall.. en vecka till, sedan tycker jag att jag kan få vrålont och att det är dags att föda! Vi längtar efter våran lillbus nu.


Längtar också enormt efter Hugo! Förra veckan spenderade han hos sin pappa och den här veckan spenderar han hos sin morfar då han har semester och vill tillbringa en semestervecka tillsammans med Hugo. Sedan åker han tillbaka till pappa sin och blir där en vecka till. Så nästintill tre veckor utan min unge! Det svider, men jag vet att han har det riktigt bra, och så kan jag ringa honom när jag vill och prata. Snart är vi samlade allihopa! <3


Har suttit och kukkilurat omkring det här med vänner. Vilka som fanns där innan jag blev gravid, vilka som håller sig undan under graviditeten men ändå säger "åh, mysigt med en liten bebis. säg till när den lille har kommit så man får komma och gosa!", och vilka som finns kvar. Känner som så, att har man inte funnits för mig under dom här ynka 9 månaderna, så behöver man inte finnas sedan heller! Jag är trött på allt "lovande" och sedan händer ingenting. Dom vännerna har jag givit upp, dom behöver jag inte ha.


//

Skapa flashcards