Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

ledig dag

Av Linda Lindqvist - 26 juni 2012 09:58

Godmorgon.

 

Sitter med kaffekoppen i högsta hugg och njuter av min lediga dag.

Att det regnar och blåser utomhus gör mig ingenting - hellre det en hetta och olidlig värme. Dock tycker jag synd om alla som har gått på semester och önskar sol och fint. Men för mig som gravid och stor så passar vädret utmärkt :)


Igår eftermiddag tog jag och Matthias oss en tur in till valbo. Han behövde t-shirtar. Det är massa rea inne i köpis just nu och för mig känns det bara surt! Vill också handla nytt, fräscht och fint. Men det är ingen idé då jag ändå inte kommer i någonting, och handlar jag något så kan jag bara ha det en kort stund eftersom graviditeten snart är över. Jag får snällt vänta till hösten och handla lite nytt och fint då när kroppen fått tillbaka formen lite.


På hemvägen blev det en storhandling på Maxi, sedan hem och möla ner oss i soffan för att kika på filmer sedan Matthias och hans bror var små. Svärmor och svärfar har verkligen lyckats fånga allt på film, och det är så fint att sitta och titta på han som nu är vuxen och som jag väntar barn tillsammans med, vara så liten & gó! Eftersom jag inte har ägt någon filmkamera under Hugos uppväxt har verkligen missat mycket. Nu äger vi en, så nu ska det filmas mycket.

Att sedan kunna sitta och titta tillbaka på barnens födelsedagar, jular, semestrar tillsammans och annat :)


Idag ska jag pyssla och dona i hemmet. Ta en dans med dammsugaren och fixa lite, och så ska jag ge mig på att baka lite smått. Jag blev totalt frälst i Louises dubbla havreflarn med nutella emellan som hon hade bakat när Lucas fyllde år, så jag ska försöka ge mig på att göra såna jag också! Hoppas jag lyckas lika bra, annars får jag väl göra en beställning åt henne ;)


Dags att ta tag i någonting! Men det blev en liten uppdatering iallafall.

Imorgon jobbar jag 7-15! Så ikväll blir det till att hoppa i säng i skaplig tid.


Ha en bra regntisdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards