Alla inlägg under maj 2012

Av Linda Lindqvist - 19 maj 2012 17:57

Tjo!


En solig och fin lördag som jag borde ha tagit vara på och vistas ute, men nix!

Lägenheten var i behov av städ, och jag är ännu inte färdig. Hallen kvar, sen så! :)


I eftermiddags skulle Matthias och hans lillebror kika hockey, så då smet jag iväg hem till Maria på lite kaffe :)

På vägen hem därifrån så fick jag så grönjävligt ont i ryggen & lillbus i magen höll på att få mig att tuppa av. Yrseln trängde sig på och det blev obehagligt för en stund. Tack och lov så gav det med sig och nu känns det bra igen!

Det blev en långdragen promenad hem på 20 minuter - en promenad som annars knappt tar 5 minuter.


Annars så har jag inte gjort så mycket. Städat då.. kikat lite smått på film och skrivit en handlingslista på sånt som behövs handlas! Är det någonting jag hatar så är det att handla! Ränna omkring bland en massa folk är inte alls min grej. Därför håller jag mig ifrån sånt med folkmassor så gott det går.. smått social fobi.


Nä, roligare än såhär blidde det inte för den här gången!

Vi hörs!


Av Linda Lindqvist - 17 maj 2012 21:13

Hej och hå!


Det är kväller och jag börjar bli smått trött, trots att jag haft en väldigt slapp dag!


I förmiddags kom mamma och Peter och hämtade mig, så for vi iväg hem till mormor och morfar för att gratta morfar som fyller år idag. Där blev det fika och skitprat en stund. Därefter gick jag ner till stadsparken för att möta upp Emma och hennes två barn. Dom härjade i lekparken medans jag och Emma satt och pratade goja. Mys! :)


Sedan har jag bara spenderat dagen med filmer i sängen. Vila, vila och massa vila! Åt en supergod middag som Matthias lagade som vi åt framför hockeyn också. Han kan han! :)


Lillbus i magen vevar och har sig! Allting som händer med min kropp - att det plussar på en massa på vågen varje gång jag ställer mig på den, att jag har foglossning och ryggvärk, all sendrag i benen om nätterna, sömnlösheten vissa nätter och att saker och ting är knöliga, att hormonerna spökar - allting är värt det! Graviditeten varar så pass kort tid, ynka 9 månader av livet och sedan är det över. Så det gäller att njuta! Ett litet liv växer inom mig. Ett litet liv som kommer att vara så älskad, så fantastisk och så underbar - precis som sin storebror!

Nu längtar vi efter dig allihopa, lilla hjärtat.


Hugo är så duktig, så stor och så klok. Vetenskapen om att han är min son, det finaste som finns, gör att hjärtat blir varmt och slår dubbla slag.


..och så har vi min fina karl. Han som helt enkelt bara är bäst! Som står vid min sida och alltid finns för mig. Han som har kommit in i vårat liv, som gör allt han bara kan för oss och som ger all kärlek han har!


Jag har helt enkelt världens finaste familj! Mina två, snart tre hjärtan!


Av Linda Lindqvist - 16 maj 2012 22:19

Godkväll.


Kastar in några rader innan det är dags för mig att slå igen mina blå.

Ligger i sängen & ska slå igång en film att kika på innan jag somnar.


Idag vid lunch ringde jag hälsocentralen. Fick en tid där klockan 15 och knallade dit, och efter att ha lämnat ett urinprov så blev mina misstankar bekräftade - urinvägsinfektion. SUCK! Så nu får jag snällt knapra antibiotika i en vecka och hoppas på att besvären försvinner för mig.


Efter läkarbesöket så gick jag hem till Angelica för att dricka kaffe och prata skit. Blev kvar där någon timme och gick sedan hem för att vila. Har inte alls känt mig kry i kroppen idag.. känns som att jag är på G att bli sjuk, men att det inte vill bryta ut riktigt. Känner mig klen, trött och allmänt hängig. Smått febrig och fryssen och varm om vartannat. En sån där jobbig känsla som jag inte riktigt kan få bukt på. Det går från att jag är rastlös och uttråkad, till att bara vilja ligga i sängen och inte röra mig. Hoppas att det antingen går över, eller att det bryter ut ordentligt så jag blir sängliggandes några dagar för att sedan bli helt kry!


Hoppas dock att jag är pigg imorgon! Morfar fyller år, så jag ska dit på förmiddagen för att gratta. Sen vid tolvtiden så ska jag möta upp Emma och hennes två kids i stadsparken så att dom får busa av sig och jag och Emma prata lite strunt :) Så.. jag hoppas att jag känner mig bättre, så jag inte behöver ställa in morgondagens planer "/


Nä, dags att slå igång en film sedan sova!

Godnatt.

Av Linda Lindqvist - 16 maj 2012 09:46

Godmorgon!


Onsdag idag. Eller "fredag" för så många eftersom det är röddagar och klämdagar och allt vad det innebär!

För mig är det som vilken dag som helst. En vanlig jävla onsdag.


Klev upp ur sängen 7.30 imorse. Klockan 8.30 kom Anna hit för att dricka morgonkaffe! :) Pratat om allt mellan himmel och jord. Kul att vi tagit upp kontakten igen, verkligen! :) Stumpis!


Annars idag så ska jag vika lite tvätt, dona och fixa lite och så ska jag träffa Angelica för kaffe och skitprat!

 


Jag sitter och har rix morgonzoo på i bakgrunden här. Tidigare imorse så hade dom en diskussion över hur män och kvinnor gör såna "speciella" saker. Det har jag suttit och funderat på. I den här familjen så är det ombytta roller. Jag är mer en man än vad Matthias är. Han är duktig på att lägga kläderna i tvätten när dom är skitiga - jag slänger omkring mitt & gnäller sedan som fan över att det ligger kläder överallt. Han är duktig på att hänga upp handduken efter att han har duschat - jag slänger den antingen i soffan, sängen, golvet eller som en knöl någonstans. Han har tålamod, kan dona med saker och behålla humöret - jag kastar skiten åt helvete om det inte funkar direkt och svär som en idiot över att ingenting går som jag vill.

Det kanske är därför jag inte har något riktigt intresse.. jag ger upp direkt & orkar inte försöka om jag misslyckas med någonting på en gång. Jag är envis på vissa fronter, men inte när det gäller att prova nya saker. Funkar det inte direkt så skiter jag i't.


Så har det varit sedan jag var liten. Minns min första cykel utan stödhjul. Hoppade upp på skiten, trampade tre gånger och slog en vurp och sedan fick cykeln stå! Lika med min BOB som jag fick i julklapp. Upp i backen, åkte i ett gupp, vurpade och sen fick den stå. Skidorna också! Åkte ett varv runt huset och sedan kastade jag dom åt helvete.


...

Av Linda Lindqvist - 16 maj 2012 09:44

Svar på fråga.


Sandra

Tisdag 15 maj 20:24

Hej! Vad har du för BF datum?


Jag har BF den 14/8 :)

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2012 18:20

Hallådär!


Idag har jag haft en riktig slappdag. Har inte orkat med några "måsten" och har mest knallat omkring här hemma och gjort ingenting, och så har jag legat under filten och glott på lite film. Såna dagar behövs ibland :)


Idag slog det mig hur kort tid det är kvar på graviditeten ändå! Idag börjar den sista delen/trimestern av graviditeten, imorgon går jag in i vecka 28! Det är alltså 12 veckor kvar till beräknad förlossning. Dock kan det ju komma tidigare, eller så kan jag gå över tiden. Men tolv veckor är ju ingenting!

Minns när jag gjorde ett test. Den 8/12 gjorde jag och Matthias ett test tillsammans som visade negativt. Dagen efter låg Matthias i sängen med redig huvudvärk på morgonen, och jag bestämde mig för att testa en sista gång innan jag gav upp "hpppet" för den gången. Och vips, där stod det "gravid" på testet! :) Sprang in till honom och kastade mig på sängen och berättade att det låg en liten räka i magen på mig! Vi grät glädjetårar båda två :)

..och nu är det så pass kort tid kvar!


Slog mig också att det bara är tre veckor kvar tills jag börjar jobba! Jag längtar efter alla härliga arbetskamrater nu så jag skulle kunna spricka! Särskillt Camilla, vi har alltid så förbannat roligt ihop när vi sätter igång :)


Matthias sitter och lirar dataspel. Han började vid 12-slaget inatt & satt tills han skulle iväg och jobba imorse, med ett break på en timme för lite sömn - men tror inte att han lyckades somna! Så han är skit trött!

Men ska man sitta och fjompa sådär framför ett spel så blir man väl trött :P Tur han har ett intresse iallafall. Värre med mig som inte har några intressen riktigt.


Nu ska jag ta tag i dammsugningen här. Det är förbannat vad damm det blir överallt. Jag dammtorkade igår och det är redan massor med damm som syns på alla svarta möbler (vilket är typ alla möbler!). Suck.



Av Linda Lindqvist - 14 maj 2012 12:08

   

   


..mitt hjärta smälter.

Du är det vackraste som finns!

Av Linda Lindqvist - 14 maj 2012 07:47

Godmorgon!

Vilket blåsväder det är idag! Blåsigt och trist.


Hugo har precis cyklat iväg till skolan. Nu blir det en tom och tyst vecka igen - minst sagt!

Hugo är hos Rossa hela veckan & imorgon släpps Matthias efterlängtade diablo 3, så man blir väl solo :P Men jag har planerat in lite träffar i veckan med góa folk, så det kommer bli bra.. + att jag ska plugga det sista som ska göras innan terminen är färdig!


Inatt har jag sovit kasst! Somnade efter 01 inatt, och så har jag vaknat många gånger pga Matthias snarkningar. Stackaren är väldigt allergisk emot pollen "/ Använder öronproppar men dom far ju ur på nätterna för att jag vrider och vevar så mycket. Men jag tänkte lägga mig och vila litegrann nu framför en film, så kanske får igen lite sömn.


Näe, mer än så blir det inte för tillfället. Återkommer senare!

Skapa flashcards