Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Linda Lindqvist - 20 maj 2012 09:25

Godmorgon!


Sitter här med morgonkaffet i högsta hugg och försöker vakna till liv litegrann. Har varit vaken i ungefär en timme och det är lite för tyst här i hemmet.


Matthias sover efter en natt spenderandes framför datorn och spel, Hugo är ju hos sin pappa och grannarna är tysta.

Att grannarna inte hörs är dock ingenting som är ovanligt. Dom första två veckorna jag bodde här så var det väldigt ovant med att ha tyst omkring sig. När vi bodde på västerled så var det sömnlösa nätter och förjävliga dagar! Dom höll igång konstant och man var ständigt irriterad. Nu har jag härliga grannar, och dom får snällt bo kvar här! ;)


Så, söndag idag. Imorgon kommer lillhjärtat hem igen efter en vecka hos sin pappa. Jag saknar honom, som jag alltid gör! Det här med varannan vecka är faktiskt riktigt skit! Men vad gör man då? Som barn har man ju rätt till båda sina föräldrar och man kan inte vara egoistisk i den frågan (om inte barnet far illa någonstans, vill säga) och det gör då inte vårat lilltroll. Dock så tror jag att han är lite extra "mammig" för tillfället. Han är snart åtta år, smått kaxig och lever mer och mer för "polarna" och börjar få intressen. Men han kan ändå komma upp i soffan och kramas, säger alltid "jag älskar dig" och han uppskattar när jag kryper ner hos honom på kvällen i hans säng för att läsa läxan.. "vad mysigt det är, mamma". Det är kärlek det!

 


Det börjar närma sig sommarlov och ledighet. Vi har inte några direkta planer inför sommaren då jag jobbar hela juni, juli och halva augusti, fram tills bebis kikar ut. Eftersom jag jobbar som jag gör, och alltid får schemat några dagar innan jag sätter igång så är det svårt att planera! Det blir småturer så som stränder, furuvik, eventuellt en tur till leksand och lite smått. Det blir Hugos pappa som sköter "långturerna" och det fungerar bra.

Nästa år vill jag dock åka iväg tillsammans hela familjen någonstans! Lite längre bort.


Nu har jag lovat mig själv att börja använda kameran flitigt så att jag kan lägga in fler bilder här!

Så, det kommer! :)


Nu ska jag dricka upp kaffet och göra mig iordning för dagen, sedan får vi se vad dagen bjussar på!

Skapa flashcards