Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Linda Lindqvist - 13 maj 2012 16:35

Sööööndag!


En solig och fin söndag! Härligt.


Igår eftermiddag åkte Hugo iväg till sin morfar för att spendera natten där. Som vanligt så sken han som en sol när han åkte iväg till sin "bästis" :) Jag och Matthias knölade in oss i bilen mot kvällningen för att först ta oss en snabbvisit till Gävle, och sedan åka någonstans som Matthias inte ville tala om. Efter att ha suttit i bilen ett tag så visade det sig att vi skulle till Norrfly, till det gamla mentalsjukhuset där. Och jag kan säga att det såg riktigt kusligt ut! Efter att ha haft maraton med SAW och Wrong Turn filmerna så var jag nära att skita på mig! Konstiga ljud och rörelser där inifrån. Näe, uscha! Men det var riktigt häftigt att se - jag fegade ju ur när vi skulle gå in :P

Har nog aldrig sprungit så fort som när det började smälla där inne till bilen.


Hugo kom hem idag vid 14.30 tiden. Innan dess drog jag och Matthias iväg för att inhandla lite grejer till våran balkong för att få det lite fint där! Balkongen är ju fin pga att det är inglasat, men utan fix så ser det så tråkigt ut.

Så nu har vi fixat så det är "konstgräs" över hela golvet, jag har fixat dynor till möblerna och Matthias fixade jätte fina ljuslyktor.. och så köpte jag jord och blommor så jag kunde plantera i mina fina krukor som jag haft stått så länge. Så nu är det verkligen superfint där ute och jag är så nöjd! Bilder läggs ut inom kort! :)


Sedan har vi inte gjort så mycket. Bytt lite på sängen och kastat igång tvättmaskinen. Hugo cyklade iväg till pappa sin en sväng för att titta hur han byggt och donat på deras altan, men han kom nyss hem. Ska väl ordna med maten snart innan det är duschdags för lilleman & sedan drar väl klockan iväg och det är dags att förbereda inför kvällen. Läxa ska läsas och väskan till morgondagen ska packas då han åker hem till pappa sin efter skolan imorgon.


Veckan som kommer är lite smått planerad!

Imorgon så ska jag iväg och träffa Anna för första gången på ungefär ett år! :) Det ska bli trevligt att träffas och prata över lite kaffe! Sedan ska naturligtvis jag och Angelica klämma in dejter. Utöver det så blir det plugg! Och det blir det även ikväll, då en uppgift ska vara inlämnad idag! Suuuuuck.


Näe, mycket svammel. Dags att börja förbereda käk!

Skapa flashcards