Direktlänk till inlägg 30 april 2012

kaffekaffe

Av Linda Lindqvist - 30 april 2012 07:51

Godmorgon!


Vad härligt det är när det är ljust på mornarna. Man borde ju känna sig mycket piggare när man kliver upp och möts av solsken, men som vanligt så är jag trött som tusan! Vaknar om nätterna och är kissnödig, törstig eller täppt i nosen.


Sitter nu och dricker kaffe och försöker vakna till liv, men det känns som att det blir en stödvila ganska snart igen. Hugo har precis cyklat iväg till skolan, och det känns sådär tomt igen! Vetenskapen om att jag inte kommer att hämta hem honom förän nästa måndag gör att det känns tommare än vanligt "/ Jag hatar det här!!


Jag får ofta höra att jag ska njuuuuta av graviditeten, att jag kommer att sakna magen när lillbus tittar ut och allt vad det innebär. Men nu har jag väldigt svårt för att njuta! Min rygg gör mig tokig, jag är orörlig och känner mig bara klumpig. Ligger med små förvärkar ibland och då växer förståss oron och jag blir stressad. Igårkväll kändes det förjävligt och jag vill bara spola fram tiden ungefär 13-14 veckor så att det är över. Har ständig huvudvärk och knaprar alvedon varje dag. Jag ska till barnmorskan på onsdag, och då ska jag passa på att ställa en massa frågor jag har. Graviditeten med Hugo gick ju som en dans, så jag känner inte igen någonting av det jag känner nu.

- - -


Idag ska jag iallafall vila, och så ska jag ta mig en tur till Angelica för lite kaffe och skitprat!


..nu tar jag med mig boken och hoppar ner i sängen igen.


 
 
Johanna

Johanna

1 maj 2012 14:21

sv. Det va jättehärligt! Inte behöver du ha hund för att hänga med på promenad :) Det är bara höra av sig :)
Tråkigt att du har ont :/

http://johannanehvonen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards