Alla inlägg den 4 april 2012

Av Linda Lindqvist - 4 april 2012 11:26

Jag försöker formulera mina tankar till ord. Det är inte det lättaste.


Idag miste en fin människa livet. Ännu en fin människa. Några timmar har gått sedan jag fick veta, och jag har gått omkring och försökt att hitta ett mål i lägenheten. Vandrat runt, försökt förstå och bara tittat. Nu kom tårarna.

Fina Mäki.


Såna här händelser får mig att tänka på hur mycket man tar för givet. Man kan inte gå och tänka att något kan hända jämt, men man bör alltid ha det i bakhuvudet. Det är så lätt att vara elak, både i ord och handlingar. Det är så lätt att inte tänka, bara göra. Jag ser varje dag hur mycket hat det finns, hur mycket man inte tar vara på dom man håller av.



Jag vet, jag är helt övertygad om att man någongång, någonstans kommer att träffas igen.

Det vi gör här och nu - det är en skola inför något som kommer att komma sedan. Jag tror inte att det bara tar slut, jag tror.. jag vet.. att någonting väntar oss sedan. Där vi får vara tillsammans.


Titta till oss ibland, Marcus. Vaka över oss och lys som den starka stjärna du är på himlen.

Av Linda Lindqvist - 4 april 2012 08:51

Det som inte får hända har hänt.


Vila i frid älskade Marcus Källström (Mäki).

Du kommer alltid att bo i våra hjärtan.

 


   

Skapa flashcards