Alla inlägg den 2 april 2012

Av Linda Lindqvist - 2 april 2012 08:27

Godmorgon!


Jag är trött. Har gnuggat mig i ögonen sisådär 200 gånger och verkligen häller i mig kaffe! Jag som skulle dra ner på kaffeintaget. Det går sådär. Fast iofs, det är bara morgonkaffet nu. Och om man "kaffar" tillsammans med någon. Annars så dricker jag fan inte kaffe längre.


Idag är det en såndär trökig måndag. Den såkallade "bytesdagen" - Hugo åker hem till pappa sin.

Jag ska spendera dagarna framför datorn för att plugga. Och få ännu ondare i ögonen & huvudet. Dags att ringa optikern igen! Ser apa på långt håll, men nu börjar det även bli taskigt på nära håll. Jag blir nog en brillus på heltid jag också! Vilken tur att det faktiskt är riktigt snyggt med glasögon.. på andra.. inte på mig! Jag avundas andra som är snygga i brillor! För det är allihopa utom stackars jag. Lärarinnan från 1974. Typ.


Jag har hemmaplugg hela veckan. Hur skönt är inte det!? Yeehaa! Lite kafferep är naturligtvis inbokade. Imorgon går jag heeeeeela långa vägen hem till Louise och lilla Lucas på kaffe. Heeeeela dom långa 50 meterna! ;) Kaffe med Angelica blir det förståss också! Hur skulle det annars se ut!? En vecka utan en dejt med Angelica? Huh.


Har tillbringat den senaste halvtimmen med att försöka förstå mig på det här med föräldradagar hit och dit med lillräkan i magen! Jag behöver peruk! Har kliat av mig håret. Jag fattar ingenting! Eller jo, litegrann. Men ändå. Varför så komplicerat? Tur att det kan skötas via e-leg nu för tiden. Det gick då inte när jag väntade Hugo.

När vi fick Hugo så tog jag alla dagar själv (hähä!) eftersom.. det bara blev så! Så då var det lätt. Nu är det inte lika lätt att fatta. Både jag och Matthias är ganska pantad i kolan när det gäller det där. Vi får gå och prata med någon stackare på försäkringskassan. Telefonkontakt med dom funkar inte. Vi förstår varandra inte.. och jag blir arg.


Nu ska jag fylla på morgonkaffe.. sen sätta mig och arbeta med sjukgymnastik & lite sånt korkat.

Ovido - Quiz & Flashcards