Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Linda Lindqvist - 27 mars 2012 14:00

Varför finns det så mycket på "vill ha" listan när ekonomin strängt säger ifrån?


- Några nya, fräscha, fina sängkläder.

- Nya tallrikar och glas.

- En ny laptop.

- Lite nya gardiner och mattor.

- Snygga tavlor.

- Massor av nya vårkläder.


GAH!

Av Linda Lindqvist - 27 mars 2012 07:45

Godmorgon!

När klockan ringde så ville jag fan inte kliva upp! Det hade varit sååå skönt att få ligga och dra sig.


Igår måste det ha varit en riktig klantdag! Eller så är det bara min otur.

När Hugo slutat skolan så gick vi iväg till gamla kåken för att hämta våra cyklar som jag glömde ta med mig vid flytten! Smart. Ringde husvärden som kom och öppnade åt oss och vi fick med oss hojarna hem. Vid flytten så la jag ner Hugos cykelhjälm i källaren, så när vi kom hem så var han eld och lågor för att få cykla. Så jag trippade ner i källaren för att hämta den. Vad händer? POFF - lampan går! Kolsvart. Försökte med det lilla ljuset på mobilen att se något, men det är knökfullt i mitt förråd. Gick upp, hämtade en ficklampa.. lyste två sekunder och pang - tappar den i backen så den gick sönder. Helt omöjligt att se något. Så hjälmen blev kvar! Ska göra ett nytt försök idag. SUCK!!

Men det är inget ovanligt att jag klantar till det! ;-)


Igårkväll skickade jag in en förjävlig inlämningsuppgift till skolan. En uppgift som jag knåpat på länge, men som äntligen blev färdig igår. Jag är inte helt nöjd med den, så jag behöver säkert komplettera lite. Känns inte alls bra att skicka in något jag inte är helt hundra med. Men deadline var igår.

Idag ska jag sätta igång med nästa tuffa uppgift! Plus att jag ska förbereda mig inför en redovisning som vi har imorgon. Frontallobsdemebs! Yey!

 


Skickade nyss iväg lillhjärtat till skolan. Han ville att bästa kompisen ska följa med oss hem efter skolan idag, så jag ska slå en pling till hans mamma om en stund!


 

Ovido - Quiz & Flashcards