Direktlänk till inlägg 22 december 2011

GAAH!

Av Linda Lindqvist - 22 december 2011 10:58

Tjo!


Idag är jag sjuk. Jävligt sjuk! Så sjuk så att jag vill gräva ner mig. Så jävla sjuk så att jag vill ligga i sängen heeeela dagen och tycka förbannat synd om mig själv.


..näe. Jag är sådär lagom sjuk. Hostig, ont i kroppen, småfebrig & skavande hals.

MEN ÄNDÅ! Det kunde ha varit värre & det är så förbannat typiskt att man ska bli dålig vid jul.

Har sån tur att Hugo är så förstående och låter mig på sovmorgon (till 9.30!) och roar sig själv. Han ska knalla över till pappa sin efter lunch för att hjälpa med flytten, så då kan jag passa på att vara en trökmorsa och sova en stund till!


Jag har lyckats fjäska åt mig att spela bingolotto med Matthias imorgon! Hähä, han tvärvägra först. Säger att det är töntigt? Det är det väl inte.. det är mysigt! Dricka glögg (visstja, måste köpa god glögg!) äta pepparkakor och bara ha det mysigt kvällen innan julafton. Kanske vinna en mille eller en ny bil? Vore ju kanon!


..är fortfarande jävligt stolt över mig själv också! Imorgon är det hela 2 veckor sedan jag rörde en cigarett för sista gången! Jag saknar inte skiten, alltså. Jag är nöjd som fan! Ruggigt stolt över mig själv är jag också.


Näe, nu ska jag börja fundera ut någon lunch (för Hugo. För mig blir det frulle!) sedan ska jag fortsätta hosta omkring här hemma i min onepiece och tycka allmänt synd om mig själv. Försöka låta bli att krama på min fina unge & min fina karl. Men det är svårt.. jävligt svårt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards