Direktlänk till inlägg 19 december 2011

måndagmorgon!

Av Linda Lindqvist - 19 december 2011 08:45

Godmorgon!


Vågar man hoppas på att snön ligger kvar tills julafton nu? Var skeptisk till det tidigare, men nu kanske man törs hoppas. Det är halvdrygt att ta sig fram, bli blöt om fötterna, snö i ögonen, kallt.. men det finns ju charm med det också. Och att se ungarna åka pulka - det är härligt ändå!

 


Måndag idag! Julveckan. Idag får jag också hämta hem Hugo när han slutat skolan. Blir en kortvecka för honom också då han har julavslutning på onsdag! Jag går bara i skolan imorgon, sedan har jag jullov fram tills 9/1 jag också. Weeho! Det behövs, då jag ska läsa 5 kurser i vår varav en kurs är i Gävle och i den ska man även ha praktik. Så det blir lite tufft, men i Juni är jag äntligen färdigutbildad!

 


Har precis ringt lite samtal, så nu sitter jag och hinkar kaffe och ska snart göra färdigt ett arbete till skolan som ska skickas in idag. Det börjar bli helt OK att dricka kaffe på morgonen utan att bli röksugen nu!

Just ja.. kanske inte har nämnt det, men jag har slutat röka! Denna gång på riktigt.

Idag har jag varit rökfri i 11 dagar!! Det har varit en jävla resa av abstinens, svettningar, huvudvärk, gråt och humörsvängningar. Men nu börjar det äntligen bli mer "vardag" att vara rökfri!


Så.. dags att sätta igång med pluggeriet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards