Alla inlägg den 1 december 2011

Av Linda Lindqvist - 1 december 2011 11:07

 

Vi går här nere, här på jorden & håller varandra i handen.

Vi går tillsammans på en sandstrand genom livet, dina fotsteg tätt intill mina. Jag viskar till dig :

"Jag kommer alltid att vandra bredvid dig, min allra käraste syster. Alltid!"


När vi sedan lämnat jorden, kommit upp till himlen och satt oss på ett moln för att se ner på det som en gång varit så ser du ner på sandstranden vi en gång vandrade på. En stund i livet som vi levde så ser du bara ett par fotspår på stranden.

Du ser på mig och säger :

"Syster, när vi vandrade där nere så lovade du mig att alltid gå vid sidan av mig. När jag nu tittar ner så ser jag bara ett par fotspår under perioden då mitt liv var som allra svårast. Varför?"

Jag ser på dig och säger : "Jo.. det var då jag bar dig på mina axlar".

Skapa flashcards