Alla inlägg den 21 november 2011

Av Linda Lindqvist - 21 november 2011 15:08

Att gå in genom dörren till Hugos skola, gå fram till honom & mötas av tindrande ögon, ett varmt leénde och en go kram. Att få höra att han längtat efter mig & att han vill kura ner sig i sängen framför en film tillsammans med mig ikväll -

då känner jag mig som varmast, som tryggast & som gladast.


Ingen kärlek i världen kan mäta sig med kärleken jag känner för min son. Min vackra, min älskade, mitt allt.


Han sitter fint i sitt rum. Jag hör honom pyssla med sitt. Tittar ibland in, ser på honom & tänker "snälla, låt det aldrig hända honom något. Låt honom vara min föralltid, låt mig alltid få känna denna varma känsla."




Jag är hel. Jag har min familj, min egen lilla familj som förgyller mina dagar med så mycket kärlek, så mycket värme, så mycket trygghet. Hugo accepterar "oss". Han ser Matthias som en del i oss, han ser oss som en familj - vilket värmer mig oerhört. Jag är glad för att vi älskar varandra, allihopa! Vi är ett fint team.


Jag finner inga ord. Jag älskar mina pojkar. Hur mycket går inte att förklara.

Vetenskapen om att dom finns, det är allt.

Av Linda Lindqvist - 21 november 2011 09:50

Godmorgon!


Det blev en liten bloggpaus i helgen så jag hade en massa annat för mig! Ska försöka susa igenom minnet litegrann & berätta om helgen.


I fredags åkte vi hem till svärföräldrarna i stensätra för att äta pizza & bara umgås. Jag älskar den familjen, verkligen! Så lugna, trygga, fina & härliga människor. Efter lite mat och tjatter så drog vi oss hemåt, hällde upp en varsin grogg och lyssnade på musik.. sedan kröp vi ner i säng.


I lördags drog Matthias hem till Wall efter lunch för att titta på fotboll. Jag fick besök av Angelica & hennes flickor. Drack kaffe, tjattrade & flickorna tittade på film. När dom skulle bege sig hemåt så knallade jag hem till Wall & Sara för att vara med på fotbollstittandet, äta lite & dricka öl. Tog det dock väldigt lugnt. När fotbollen var slut så tog vi en snabbvisit förbi Marcus & Maria för att säga hej, sedan hemåt & hoppa i säng.


Igår gjorde vi inte mycket. Slappade hela dagen! Mot kvällningen skrev vi en handlingslista, matlista för veckan & sedan drog vi iväg för att handla. Kvällen bestod av ost, kex och vindruvor och två filmer som var riktigt bra. Somnade sedan så fort jag la huvudet på kudden!


Nu sitter jag här med kaffekoppen! Vaknade av att jag hade super ont i huvudet, och kände att jag hellre stannar hemma idag och pluggar. Så det är vad som står på schemt idag - massor med plugg!


Klockan 15 kommer äntligen Hugo hem! Ska bli härligt att få hem min skatt.


Imorgon ska jag till skolan på förmiddagen, och på eftermiddagen ska jag ner till Hugos skola på utvecklingsamtal. Det är verkligen kanonbra att dom har sån't! Träffa läraren & få höra hur det går.. man får ju inte så mycket information av Hugo direkt. "Hur går det i skolan?" .. "Jo, det går bra!". Kan vara kul att veta lite mer ingående hur det går :-)


Hugo är verkligen kanonduktig på att läsa, räkna & skriva nu! Det går så fort. Jag är så stolt över Hugo. Och det är så härligt att se honom utvecklas, ta för sig av livet & prova allt nytt. Jag älskar att se honom utnyttja fantasin i allt han gör. Att höra hans tankar, funderingar & frågor - det är härligt. När jag kan ger jag svar, och kan jag inte svaren - då tar han reda på det själv. Han är en envis liten krabat (undra vem han fått det ifrån?  ), och han är så full av liv och nyfikenhet! Min pojke, min älskade lilla pojke.


Jag hittade hans ultraljudsbilder i källaren. Ska köpa ramar & rama in dom. Det är häftigt att se! I juli 2004 gjorde vi ultraljud, jag har bevarat bilderna ordentligt så dom är kanonfina! Ska lägga ut bilder här i nästa inlägg.


Nu ska jag sätta igång med plugget. Ett stort arbete om utbrändhet ska göras, och en massa instuderingsfrågor inför ett prov i omvårdnad ska göras! Och så ska jag studera lite celler. Det är fasiken inte lätt, men nu har jag inte många månader kvar!


//

Ovido - Quiz & Flashcards