Alla inlägg den 11 november 2011

. .

Av Linda Lindqvist - 11 november 2011 09:39

Några få bilder från facebook.


Matthias & Goldie myser ;-)

 


Hugo hade trökigt en fredagkväll ;-P

 


Älskade unge! [v]

    


Goldie sover sött!

 

Av Linda Lindqvist - 11 november 2011 06:55

11/11 - 2011.

vilken dag.


Jag sitter & förbereder mig mentalt inför dagen. Idag ska Mimmis lilla flicka Lilly begravas. En liten flicka, som inte ens hann bli tre månader gammal. Jag lider med Mimmi fruktansvärt. Jag kan inte föreställa mig smärtan, frustrationen & känslan. Det går nog inte att föreställa sig, om man inte upplevt det själv. Och ingen känsla går nog att jämföra med känslan av ett förlorat barn.


Jag har varit på två begravningar. Morbror Mats & mitt ex morfar. Båda begravningarna var oerhört vackra. Sorgsna. Men samtidigt så kunde man känna att dessa två personer levt sitt liv. Dom hade sett sina barn & barnbarn växa upp och dom hade fått ut en stor del av livet & dom var två fantastiska människor.

Det känns annat nu. Denna begravning är för en liten flicka som inte hann upptäcka livet. Hon spred glädje & fick bara vara med en liten stund med oss, hon fick inte ta del av allt. Och det känns så orättvist! Varför? Varför slitas bort från livet innan det ens börjat? Det blir så fel när det är en liten kista där framme. Jag lider med Mimmi varje sekund.

 


 Angelica kommer hit vid 13.30-tiden för att vara barnvakt åt Hugo när jag är iväg. Så då sticker jag iväg när hon kommer.. ska köpa en ros & dona på stan innan jag ska vara i kyrkan.


Jag har världens mensvärk! Så man sitter dubbelvikt & ser flummo ut. Hugo frågade precis vad som är fel.

"jag har bara ont i magen". svaret? Jo.. "gå & skit då! sådär kan du ju inte se ut."

Jojo..


- - -

Det är fan inte långt kvar till jul! Hugaligen! Jag & Angelica har planerat julklappshandling tillsammans. Kändes jävligt konstigt eftersom det nyss var sommar! Vi har även planerat jul-mys med barnen. Andra advent så ska det spelas julmusik, bakas, julpysslas & drickas julmust & glögg tillsammans hela högen! Jag ser fram emot det & Hugo också. Att han får dela myset tillsammans med våran andra familj, istället för bara morsan.. det är kanon med "extrasyskon" ibland :-) För vi är som en stor familj, hela högen.. kom på mig själv skriva i almanackan vid planerandet.

"Julmys med familjen!"


Jag skäms över att jag är så värdelös på att knäppa kort! Jag ska bli som en turist & springa med kameran runt halsen hela dagarna.. detta är ju odugligt. Kan väl bjuda på en gammal bild från galleriet sålänge.


 


Nu ska jag försöka krypa iväg till köket för att fylla på kaffe. Detta är nog den jävligaste mensvärk jag haft.

Ovido - Quiz & Flashcards