Alla inlägg den 8 november 2011

Av Linda Lindqvist - 8 november 2011 11:02

Tjo!

Återigen har jag sällskap av kaffekoppen som gör sitt bästa för att väcka mig ur mitt koma. Sov värdelöst inatt & la mig för att vila när Hugo gick till skolan. Somnade som en sten.


Hugo är i skolan. Var ganska lätt att få upp honom ur sängen imorse fastän han kom i säng rätt sent igår pga trots. Det brukar bli rätt trotsigt när han kommit hem från pappa sin. Olika regler & rutiner i hemmen, antar jag. Vi gör vårat bästa, men ibland ruckas det lite här och lite där. Inga större förändringar, men ibland låter det naturligtvis som så att "hos pappa får jag faktiskt..."


Har suttit och funderat på det här med dator/tvspel. Ungarna är som fastklistrad. Hugo är bättre än mig på datorer! Rädslan smyger sig på. Tänk om han hittar en massa skit på nätet som inte är lämpligt för småttingar? Måste ta reda på om det finns någon sorts spärr för sjuka sidor. Nu är han oftast inne på spelsidan friv & bilobompawebben & lirar, men ändå.. ett klick & det kan hamna fel.


Vad fan gjorde jag när jag var liten? Vi hade en dator. Då för tiden så var datorn stor som ett hus & inte litet som ett frimärke. Man fick knöla sig in på datorn efter klockan 18 & det gick inte att ringa på hemtelefon samtidigt. Jag skulle gå och lägga mig klockan 20, så jag fick minsann skynda mig att sätta på datorn klockan 18 för att den ens skulle hinna ladda igång innan klockan 20. Ingen 5-sekunders..påsättning? där inte.

Näe, jag var ute jämt! Minns hur alla grannungar samlades på gården efter man hade varit hem och fått i sig mellanmål efter skolan. Vi spelade brännboll, lekte land & rike, på rymmen, fångarna på fortet.. you name it.


Låter som att man är född på stenåldern där leksakerna var kottar med tändstickor i. Ändå var det inte sååå länge sedan man var i Hugos ålder. 15 år sedan. Det är ingenting.. egentligen.


Jag är tacksam för hjälpen jag får av Matthias när Hugo får sina trots-attacker. Han, som kommer utifrån utan någon erfarenhet av barn eller hur man hanterar barn, finns & hjälper mig. Jag är glad för det. Jag har hittat världens bästa man! På alla tänkbara sätt.


Nu ska jag hinka upp kaffet, ta tag i disken & sedan ta ett bad.. därefter sätta mig och plugga lite tills Hugo slutar skolan. Tänkte försöka få med mig trollungen på en promenix när han slutat.. om det går.

Ovido - Quiz & Flashcards