Alla inlägg den 29 september 2011

Av Linda Lindqvist - 29 september 2011 07:27

Godmorgon!


Gårdagen var inte som jag tänkt mig. Lektionen i Omvårdnad var inställd pga att läraren var sjuk, så jag promenerade iväg till banken istället & sedan vidare hem för att sätta igång med städningen. En kaffepaus på några timmar fick det även bli då Angelica kikade förbi och sällskapade! Hon stannade mellan 13.30 - 16.00, så det blev en lång paus! ;-)


Idag då? Ska skicka iväg Hugo till skolan om en kvart, sedan sova en stund till.. sov superdåligt inatt igen! Suck. Sedan ska jag iväg till skolan och ha Social Omsorg mellan 13.00 - 16.00 Sedan ner och hämta Hugo på skolan. När vi kommer hem så ska vi vara hundvakt till pappas två vovvar! Vi ska ha dom ikväll & imorgonkväll pga att dom jobbar. Myyys! :)

 


I helgen har vi lite småplaner bara. Hugo vill möblera om i hans rum, så det ska vi ta tag i. Och så ska vi hem till Angelica & Fredrik någon av dagarna för att umgås! Utöver det så blir det fredag/lördagsmys - det är ändå det bästa! :)


Annars flyter allt på i skapligt normal takt. Har lite saker som ligger & trycker som jag måste ta tag i snart, men inga större krusiduller. Lite samtal ska ringas, lite möten ska bokas.. lite plugg måste göras! Så ikväll måste jag slå mig ner framför burken med annat än facebook & harpan på skärmen - det ska skrivas och pluggas!


 


Hugo är helt fantastisk! Ett riktigt charmtroll som kan få vem som helst att smälta av hans smilegropar & sin glugg efter den tappade tanden.

Men han har humör & är inne i en fruktansvärd envis-pediod. Det är inte mycket som duger & han testar mina gränser till max. Hans humör kan man ju nästan lista ut med lillfingret vem han har ärvt efter. Men det är lite svårt att hantera och jag vet inte hur jag ska gå till väga alla gånger.. att bli arg är bara att stryka av listan. Vem lyssnar på någon som skriker? Ingen. Att lirka, prata & sätta mig ner med honom och förklara, berätta, visa.. det är lättare & det är min taktik, det fungerar ibland.. ibland inte. Men han är bara ett barn, en egen individ med en egen stark vilja.


Jag har (som sagt) ett jävligt bra teamwork med hans pappa, och jag har fått hans stöd & råd via sms när jag känt att bägaren runnit över lite. Han må vara en drullputt på en del punkter (precis som alla andra), men han är en fantastisk pappa & bra på hjälpande ord och stöttning. Det är skönt med en bra relation med mitt barns pappa - för att.. vi delar ju ändå på världens vackraste skatt!


Nu ska jag skicka iväg lilletroll till skolan!

Tjingalong.

Ovido - Quiz & Flashcards