Alla inlägg den 12 september 2011

Av Linda Lindqvist - 12 september 2011 14:28

..och så har jag båda mina hjärtan hos mig igen.

Snart. Den stora är på jobbet ännu. Den lilla kom precis hem!

 


Hugo är en stor kille. Han berättar mycket för mig som ibland kan hugga till i hjärtat, för att jag vet att jag inte kan påverka det han berättar för mig.. hur mycket jag än vill, så kan jag inte. Jag vet att det finns någon där ute som just nu ler åt hela situationen.

"Din maktlösa jävel".. är ungefär vad som surrar i den personens huvud nu!


Jag visar inte Hugo hur illa det gör mig, eftersom att han inte kan påverka att situationen är sån.


Det som gör mig lite mer lättad är att det kommer att ge med sig snart. Personen i fråga kommer att flytta iväg & jag kan lätta lite på min oro. Tack för det!

- - -


Nog om det!

Idag är det en passande dag för bakning! Vädret är trök & lederna gör ont, så då tillbringar vi dagen i köket! :-) Mockarutorna är fixade, men lite småkakor ska bakas. Det väntar vi med tills Matthias kommer hem.. mitt tålamod med sånt småfippel är inte det bästa, om man säger så. Hmpf!

Av Linda Lindqvist - 12 september 2011 09:02

Godmorgon!

..hoppas eran morgon är bättre än min!


Bloggandet har stått stilla över helgen. Har haft lite annat för mig!

I fredags kom syster hit & sov kvar. Gick & la oss i skaplig tid eftersom klockan skulle börja vråla före 6 på lördagen.


På lördagen drog vi oss mot huvudstaden! Kanonväder, shopping & bara strosa omkring och titta. Kanonmysigt! Träffade även Maria Montazami av en slump. Guud, vilken härlig människa det är! :-)
Åkte hem igen vid 17-tiden, nöjd med dagen & ont i fötterna.


Så.. idag kommer min lillälskling hem! Härligt.

Vi ska roa oss med att baka & dona litegrann eftersom jag fyller år imorgon.

22 bast.. känns väl inte direkt som mycket att hurra för, kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards