Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

stora killen.

Av Linda Lindqvist - 29 augusti 2011 14:12

Hugo är hemma. I love it!


Det var en sån konstig känsa att hämta honom idag & kliva in genom dörren som jag en gång klev in i som förstaklassare, och se hans kläder hänga på hans plats som ligger bredvid den plats som var min.. då när jag var förstaklassare. Samma klassrum, lite uppfräschat, men ändå mitt gamla klassrum. Det var rörande, skrämmande och spännande på samma gång. Min lilla kille.. så stor? Nu? Redan?


 

Att detta är så länge sedan, det kan jag inte förstå.


Hugo fyller 7 år snart. Vad händer? Vart tog tiden vägen? Vart tog åren vägen?

Du låg ju nyss nyfödd i min famn.


Han grejar så mycket själv. Han står på egna ben, han ser på världen med stora ögon och tar för sig, prövar på, känner efter. Han ställer frågor jag ibland kan ge svar på, ibland inte. Han disskuterar gärna, säger sin egen tro på saker och ting. Han har en fantasi utan dess like och ger han sig in i en lek, så ger han sig in fullständigt.

Han spelar sin egen roll & ser mig och sin pappa (och våra respektive) som stora förebilder.


Han håller mig/oss i handen på sin promenad genom livet, men ränner ibland iväg på sitt håll. För att utforska, se saker med egna ögon.. ibland går det vägen, ibland går det inte alltid som han tänkt sig.


Jag har känt mig misslyckad & jag har tänkt fel som mamma.

Jag har viljat ge Hugo samma uppväxt som jag. Samma trygghet, samma kärlek.

Jag växte upp med båda mina föräldrar under samma tak, det var min trygghet och det var härligt.

Jag och Hugos pappa gick ifrån varandra tidigt - och där började mitt tänkande som misslyckad!


Men.. jag har tänkt om nu.

Trygghet och kärlek är inte bara att ha föräldrarna under samma tak!

Trygghet och kärlek är ett lugn och en trygg miljö omkring sig. Föräldrar som älskar honom högt och gränslöst trots att dom inte bor ihop. Föräldrar som lyssnar, stöttar, finns, pratar, hjälper.. fast dom inte bor ihop.

Föräldrar som har ett bra samarbete, ett bra teamwork & har lätt att acceptera, inte sätta käppar i hjulet för varandra. Föräldrar (och respektive) som inte pratar skit om den andra föräldern/respektive till barnet, för barnet har inte ett dugg med föräldrarnas agg emot varandra att göra. Barn ska känna trygghet, kärlek & närhet.


Jag/vi har lyckats med det. Vi har lyckats! Jag är så glad över det.

Jag är stolt över det.


Vårat barn är vårat, alltid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards