Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Linda Lindqvist - 9 augusti 2011 09:19

Hallåhallå!

Jag blev osams med datorn igårkväll, därav inget bloggande. Jag ska försöka få hem min andra dator från Angelica & Fredrik idag så jag får någon fart på den.


Så! Veckan som har varit har jag tillbringat tillsammans med Matthias. Vi har båda varit lediga & har passat på att bara vara tillsammans. Flängt emellan Sandviken och järbo för att umgås med min familj, för att "lära känna". Flängt mellan Björksätra och stensätra för att umgås med hans familj, också för att "lära känna". Det känns härligt & bra, att allt flyter på och att allt känns så bra!


Jobbandet är över för sommaren, snart sätter allvaret igång igen. Det känns faktiskt helt OK. Jag behöver lite mer rutin, lite mer vardag..

Om två veckor sätter sig Hugo vid skolbänken & blir då en "etta". En förstaklassare! Har fortfarande inte fått någon ordning på tankarna om vart tiden kan ha tagit vägen? Jag hann då verkligen inte med!


Hugo är inne på sin andra semestervecka hos sin pappa. 14 dagar går sakta, måste jag säga. Jag längtar efter honom som aldrig förr! Och än är det en vecka kvar tills han kommer hem. Mitt troll!


Jag då? Jo, allting flyter på i lagom takt. Vissa saker önskar jag vore annorlunda. Önskar att jag tänkt annorlunda i vissa situationer. Men man är ju bara människa & det gäller väl att prioritera och att göra det som känns bäst på sikt.

Jag står på fötterna iallafall!


Dagen ska jag tillbringa med Angelica. Hjälpa henne med lite smått & bara sällskapa. Den donnan, henne klarar jag mig inte utan!


Kaffet kallnar. Vi hörs!

Skapa flashcards