Alla inlägg under juli 2011

Av Linda Lindqvist - 19 juli 2011 09:21

Godmorgon!

Jag har varit vaken i ca en timme. Hugo sover fortfarande.


Hämtade som sagt hem lilleman igår. Gött att ha honom hemma! Trots att han är inne i en period där han verkar ha lagt ifrån sig sina öron & glömt bort vart han lagt dom. Det är mycket "men åååååh!!!". Mycket gnäll och mycket testande!

Men, som jag sagt förr, så är jag snäppet envisare än honom & han är medveten om att det blir som jag har sagt ändå.

Men testa gränser är ett måste ändå, tydligen! ;-)


Idag har vi inga som helst planer. Vi är lediga.

Det visar sig vad som händer och sker. Hugo drar förmodligen ut med grannpojkarna när han vaknat till liv & fått i sig frukost. Själv ska jag plocka och dona lite här hemma till att börja med. Sedan visar det sig!


Have a nice day.

Av Linda Lindqvist - 18 juli 2011 10:55

Hallådär.


I helgen har jag jobbat som en gnu, och igår när jag kom hem från jobbet så dönade jag av på soffan! Trött människa. Jo.


Ny vecka & nya tag! Idag känns det bra också. Idag klockan 14 hämtar jag Hugo på fritids och då är han min i två härliga veckor! Önskar att jag kunde skriva att vi kommer ha en massa, massa tid för varandra och göra en massa roligheter.

Men.. jag jobbar rätt mycket dom här två veckorna & kommer somsagt få mycket hjälp av lillasyster och pappa. Men lilleman kommer att få roligt & det är huvudsaken! :)


Pratade nyss med Hugos pappa angående nya regnkläder som måste köpas inför skolstarten och lite annat praktiskt. Slogs över vilket bra samarbete vi har och hur glad jag är över det! Han vet min sits med en knaper ekonomi som ensamstående, och erbjuder sin hjälp på många sätt. Det känns härligt.

Visst, vi är galet olika & drar inte jämt i alla lägen, men när det gäller vårat gemensamma barn så funkar allting perfekt! Precis som det ska vara & det är skönt.


Så. På onsdag (?) kommer min stora älskling hem också, och jag måste säga att jag verkligen saknar honom! Med dålig mottagning i skåne så får jag knappt höra hans röst. SMS är inte samma sak.


Så.. snart är jag hel igen, med båda mina två pojkar i närheten! <3


Nu ska jag köra igång en maskin med tvätt.

//

Av Linda Lindqvist - 15 juli 2011 20:10

Godkväller.

Ah, så har jag slagit ner min fladdriga röv för ikväll.


Vid lunch knallade jag hem till Matthias för att storstäda hans förbannade ungkarls lägenhet. Tänkte passa på att göra det nu när han är bortrest så att han inte står bakom mig och pekar med fingret vart allt fanstyg ska vara. Och så här snyggt har det fanimig aldrig vart i denna lägenhet! ;)


Trehundratolv strumpor som saknar sambo. Trettio kilo tvätt under sängen, bakom soffan, under köksbordet, i hörnen.. det blev ett par maskiner! ;P

Tror dock bara att det dröjer två dagar, så ser det lika ut igen.


Gick sedan hem för att börja med maten. Jag bjöd hem mamma på middag, som sagt. Maten blev kanongod & efterätten lyckades jag fan bra med också!

Lite kvalitetstid tillsammans med mammsen, det behövs ibland! [v]


Nu är jag tillbaka hos Matthias. Musiken strömmar ur högtalarna & jag sitter i soffan med fötterna på bordet, tangentbordet i knät & brillorna på sne. Ser lite sådär halvful ut, som man får göra när man är gräsänka en vecka.

När han kommer hem kan jag se ut som vanligt - helful.


Idag gick Camilla på jobbet på semester. Fan, min stjärna! Vem ska jag nu garva ihjäl mig tillsammans med på kvällspassen? Finns ingen som hon - fan, vilken otroligt charmig & fantastisk människa! Hon är precis som jag.. så med andra ord tycker jag förbannat synd om resten av mina arbetskamrater när vi jobbar ihop.. vi är inte kloka.


Tänker på mitt liv som 21-åring. Satt & pratade med Angelica om det häromdagen. Hon hade åldersnoja & försöker få mig att verka så förbannat ung. Vi har båda fött barn, vi har båda slitit håret av oss för allt skit som varit, vi har båda blivit rövknullade av livet.

Vi är på samma nivå, i olika åldrar.

Hon är snart 27. Jag snart 21.

"Spelar ingen roll om du är 27 & jag 21. Vi får in en dricksback i fittan, tuttarna går att göra helikoptern med, slår man oss på röven vid jul så slutar det inte dallra förän efter nyår"


Jo, men så är det. Kanske är ung, men man är fan inte läcker.

Vi är kung i stan ändå.


Slutballat..battlat..BABBLAT.

Lär flytta fram soffan, ser fan inte vad jag skriver.


PUSS!

Av Linda Lindqvist - 15 juli 2011 09:37

Godmorgon!

Många välkomnar nog helgen & ledigheten - jag har haft min "helg" och kliver på ett arbetspass imorgon eftermiddag.


Så.. igår gjorde jag absolut ingenting. Tvättade lite, handlade lite och fixade här hemma. Skönt med lite "ingenting" ibland. Igårkväll kom Matthias över och kramades lite eftersom han sticker iväg idag. Och jag är orolig över att han åker, i vanlig ordning. Orolig för att det ska hända något på resan ner/hem.. sommartrafiken är inte att leka med. Men vad gör man? Jag må vara en fjolla, men jag är så rädd om mina nära!


Nu sitter jag med kaffekoppen i högsta hugg & försöker vakna till liv. Har inga större planer för dagen idag heller. Hähä.

Men ikväll blir det mys! Har bjudit hit min fina mamma på middag, så jag får lite tid tillsammans med henne - bara hon & jag. Älskade mamma! <3

Så hon kommer hit vid 18-tiden.


Imorgon jobbar jag 14.45 - 21.15 och söndag 7.00 - 13.00

Sedan kommer äntligen min lillfis hem & är min i heeeela 14 dagar!

Dock jobbar jag en hel del & kommer att få hjälp av lillasyster & pappa, men dom stunder vi har tillsammans tar vi vara på! <3


Nej, en rök på detta & sätta igång att göra mig iordning för dagen.

Ha en fin dag i regnet.


   


           


jag älskar er - ni är bäst! <3

Av Linda Lindqvist - 13 juli 2011 15:49

Men hallådär!


Jag har varit totalt värdelös på att blogga ett par dagar. Det har sina förklaringar och det är ingenting jag vill gå in på här.. kanske i ett skyddat inlägg sedan.


Så.. vad har hänt?

Lördagen var lugn. Hugo åkte med mormor upp till stugan för att härja av sig lite med kusin Benjamin. Jag själv somnade på soffan och sov mig igenom hela dagen nästan. Hugo kom hem på kvällen, trött & slut efter dagens bravader & somnade som en stock. Så händelserikt var det!


I söndags däremot, då tog jag med mig Hugo och Matthias hem till Angelica och Fredrik för en grillkväll! Vi hade jättemys & jag bara njöt av att tillbringa tid tillsammans med dom tre jag älskar mest! Vi kom hem vid 21.30-tiden & vi somnade nog bums alla tre. Slagna hjältar!


I måndags åkte Hugo hem till sin pappa. Tomheten tog över igen! Jag har jobbat och stått i och nu har jag två lediga dagar framför mig! Utan några som helst måsten. Jag tog storstädningen efter jobbet igår, så det är fixat.

Nu är det chill på hög nivå som gäller innan jag kliver på arbetet över helgen.


Nu sitter jag med en kopp kaffe & hårfärg i skallen. Ska snart skölja ur eländet. Jag mixtrar och donar med färger.. jag tröttnar så lätt!


På fredag åker min stora älskling iväg på roligheter hos galningarna nere i Skåne. Jag kommer längta som en galning! Men jag får hem Hugo på måndag och har honom hemma i två veckor, så nog ska det gå bra! :-)


Näe, dags att skölja ur färgen.


Av Linda Lindqvist - 11 juli 2011 08:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 9 juli 2011 08:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 8 juli 2011 19:00

Godkväll!

Helg. Ledighet. Underbart.


Dagen började lika tidigt som alla andra dagar den här veckan. 5.20 ringde klockan & jag och Hugo ville bara dra täcket över huvudet och sova vidare.

Men icke.. iväg till fritids och jobb!


Jag skulle ha slutat klockan 15 idag, men fick en tid på hälsocentralen klockan 14, så jag fick gå tidigare. Efter besöket där så hämtade jag junior på fritids & sedan har han varit ute och lekt med grannpojkarna hela dagen.


Nu sitter han i ett bad. Jag har hängt tvätt, diskat & dammsugit lite.. och nu sitter jag med en go' kopp kaffe och slappnar av. Ska snart plocka upp Hugo ur badet & fixa kvällsfika åt honom.


Imorgon och på söndag är jag ledig. Så härligt!


//

Skapa flashcards