Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Linda Lindqvist - 23 juni 2011 20:37

Godkväll.


Idag vid lunch så kom pappa och hämtade oss för en tur till Willys - storhandling stod på schemat. Nu är kyl, frys & skafferi fullt igen. Härligt.

Dock var det en dum dag att åka och storhandla på - dagen före midsommarafton. Knökfullt med folk & med min korta stubin & min fobi för pensionärer i affärer så blev det ett & annat svärord.. tur att Hugo & pappa knallade omkring där inne för sig själv, så dom slapp höra min irritation! ;-)


I eftermiddags fick vi besök av Angelica & barnen! Vi åt paj & hade mysigt.


När dom hade gått så blev jag så galet off. Kroppen strejkade & febertermometern vidare 38,4 i feber.. fantastiskt! Nej. Så i helgen får jag minsann stoppa i mig ett dussin ipren så jag orkar jobba. Jag tänker inte stanna hemma från jobbet!


Vi har haft lite myskväll här hemma ändå, men Hugo blev så trött så han ligger i sin säng & kikar i en bok just nu. När han har somnat så tänker jag också säga tack och godnatt och krypa ner i säng. Jag orkar inte mera idag!

Ska dock ta tag i disken innan jag lägger mig så jag slipper se eländet imorgonbitti.


Nä, hörrni! Hoppas ni haft en fin torsdag.

Godnatt & sov gott!


  

Av Linda Lindqvist - 23 juni 2011 09:53

Godmorgon, godmorgon!


Regn & rusk.. men idag gör det faktiskt ingenting! Lillhjärtat börjar bli förkyld.. snorig & tjock i halsen. Så vi har en inomhus-mysdag idag!

Ska iväg en sväng med pappa vid lunch för att storhandla. Det ekar verkligen i kyl, frys och skafferi just nu, så det behöver fyllas upp.


Så.. vi vaknade för en timme sedan, ca. Har nyss ätit frukost & nu sitter jag här med kaffekoppen och försöker vakna till liv. Har slängt i en maskin tvätt också som jag väntar ska bli färdig.


Igår vid lunch så kom Emma och Idun och hämtade oss, sedan spenderade vi hela dagen i Gävle hemma hos dom. Bakade paj, åt god mat & bara hade det mysigt! Barnen leker superbra tillsammans, vilket är jätte roligt att se :) <3

Vi åkte hem vid 18-tiden & spenderade kvällen tillsammans med Matthias som var hemma när vi kom hem.

 


Imorgon är det midsommarafton & Hugo åker hem till pappa för att tillbringa dagen/natten där eftersom jag jobbar kväll. När jag slutat klockan 21.15 så traskar jag iväg till stensätra för att tillbringa kvällen tillsammans med Matthias och Sebastian (hans bror).

På lördag börjar jag 14.45, och då kommer syster hit och sover här tillsammans med Hugo. Hon är så fantastiskt underbar som hjälper mig med Hugo när jag behöver jobba. Vad gjorde jag utan henne?




Visstja. Vecka 31 & 32 kommer Hugo att vara hos Rossa då han har sin semester tillsammans med Hugo. Så igår bokade jag och Emma en cinderellakryssning torsdagen vecka 31.

Det kommer bli suuuuper skoj! :-)


Nu ska jag fixa och dona lite här. Och så ska vi göra oss iordning för dagen innan pappa kommer och hämtar oss sen!


Puss.


älskar mina två hjärtan.

  

Ovido - Quiz & Flashcards