Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Lindqvist - 12 maj 2011 17:08

ÖH.


Sitter & kukkelurar i vanlig ordning. Junne är ute & härjar.. ska snart ropa in honom så han får käka. Min matlust stack långt åt helvete iväg för länge sedan. Jag som brukar käka som en häst!? Dom stackars små kilona jag lyckades gå upp försvinner väl snart igen. Hejdå, röv.. hejdå.


Sitter här & funderar på om man ska ge sig på att färga håret ikväll.. vill experimentera lite, men det slutar väl med att det går åt helvete. Niclas (Hugos gudfar) var här igår och lånade hårtrimmern.. så om det går åt fan så har jag ingen sista utväg heller! Äh, lär väl prova mig fram!


Nu ska jag sätta igång med käket!

/

Av Linda Lindqvist - 12 maj 2011 10:15

Jo.


Sitter här och ugglar. BORDE plugga, men datorjäveln startades om och allt jag skrivit försvann. Jag tröttande ur, slängde igen datorn och storstädade istället.

Nu vill jag få fart på stationära datorn. Men det gäller att få tummen ur röven & fixa det, och jag har inte direkt svart bälte i att få saker gjorda!


Nog om det.


Har som sagt storstädat lägenheten & ska koka mig en kopp kaffe eller 14 nu. Sedan duscha och fixa lite innan det är dags att hämta hem Junne från skolan.. vad dagen sedan bjuder på vet jag inte. Hugo har väl sina egna planer & är sällan hemma.. dock är det väl bättre att han är ute & härjar med grabbarna grus än att sitta inne med trök-morsan!


Imorgon är det fredag & helgen är jävligt välkommen nu. Jag jobbar 7 - 14 imorgon.. sista dagen. Sedan är jag ledig fram tills 20:e juni. Har lite skolarbeten kvar då, men ser man bort från det så har jag långledigt nu ett par veckor. Ett par veckor? Över en månad, förfan.


Annars då? Saker och ting börjar reda upp sig & jag känner inte alls den där pressen & stressen över livet längre. Ibland får jag mig en käftsmäll som gör mig påmind om allt.. men jag slår tillbaka & ser åt ett annat håll istället.

Känslorna börjar förändras och saker börjar gå åt rätt håll. Det behöver bara lite vägledning & lite stark vilja, så blir det finemang det här också!


Näe, fan.. vet inte vad jag ska skriva. Så jag avslutar här för den här gången.


//

Av Linda Lindqvist - 12 maj 2011 07:23

Morr'n, morr'n!


Idag kom Hugo in och väckte mig 6.29 en minut innan klockan ringde. Då hade han redan hunnit gjort iordning frukost, ätit och plockat undan efter sig.

Undrar när fan han klev upp? O_o


Märks att liten blir stor.. han fixar och pysslar själv och frågar väldigt sällan efter hjälp i det han håller på med. Har fortfarande oerhört svårt att förstå att ungen börjar första klass om tre månader.


Ska snart skicka iväg honom till skolan.. det verkar bli ett riktigt skitväder idag. Molnen är nästan svarta och det åskar inte långt härifrån.. hör små smällar lite då och då. Kul? Jag som är livrädd för åska. Har sagt åt Hugo att cykla fort utav helvete till skolan.


Sitter och dricker kaffe & försöker vakna till liv. Har sovit som en kratta inatt pga mardrömmar. Eller ja, mardrömmar vet jag inte.. men skumma, konsiga drömmar som jag inte förstår ett jota av. Gamla X, smörgåsrån och hav. Och allt däremellan, inprincip. Allt står nog inte rätt till uppe i skallen på mig.

Men det var ju ingen nyhet.


Dags att hämta upp Hugos cykel.......


...sådär! Fan, vad snygg jag måste ha sett ut i rutiga pyjamasbrallor, håret åt alla håll & ballerinaskor!


Nu är han på G till skolan iallafall & jag ska sätta mig och plugga lite snart.


ÅH, dra mig baklänges vad det åskar..

FY!


//

Av Linda Lindqvist - 11 maj 2011 19:13

Godkväll gött fölk!


Dagen idag har bestått av utomhusdoningar. Har känt mig klen & jävlig hela dagen, men i eftermiddags hoppade Hugo upp på cykeln & jag sprang.. sprang i 45 minuter, ca.. och gud, så härligt det känns efteråt!


Nu har Hugo nyss kommit upp ur badet.. han äter kvällsfika & om en halvtimme är det dags för sängen för honom. Själv ska jag fixa och dona lite här hemma. Ta hand om tvätt, disk och lite småplock innan det är dags att slänga mig i soffan och kika på bigbrother klockan 22. Vad ska jag roa mig med på kvällarna när det är slut i juni!? Shit.


Jag har helt tappat aptiten på allt som heter mat! Jag lagar åt Hugo, men orkar fan aldrig äta själv.. ingenting är gott längre & jag önskar att jag fick tillbaka lusten att både stå vid spisen och laga något, och smaken för mat!

Allt smakar kåda. Typ.


Hugo däremot har blivit jävligt stor i maten! Och jag är så tacksam för det.. han har strulat med maten sedan han var nyfödd, inprincip. Och nu äntligen så äter han som en häst! Det är sååå härligt & roligt att se.


Näe, dags att göra någon nytta.

//

:)

Av Linda Lindqvist - 11 maj 2011 16:06

sol. och en jävla massa förbannade getingar.


varför sitter man inne när solen värmer gött ute, förresten?

nä, dags att gå ut och joina Junne ute i solskenet. vi tar oss nog en tur på cykeln å.

eller ja, han cyklar & jag går. jag kan inte cykla..


en mer intressant bloggning kommer ikväll.

tjaaah.

Av Linda Lindqvist - 10 maj 2011 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 10 maj 2011 10:24

Gah! Ligger på soffan och får inte alls mycket gjort.

Kom ganska nyss upp ur ett bad & sedan hamnade jag här. Har påbörjat ett arbete om gerontologi, rehabilitering och estetik.. Men jag kommer inte långt. Tycker att det är svårt & skulle behöva någon att bolla med! Det ska inte vara inne förän den 20:e, men vill bli färdig i tid.. det är bara den uppgiften kvar, sedan är jag färdig med allt i vård&omsorg. Tack & lov!


Ska snart ta & blåsa håret & fixa mig för dagen. Gött att slippa smink & allt elände.. rinner ändå bara omkring och förstör. Så sommartid slipper jag skiten!


Har ap-ont i mina ben också. Känns som en redig träningsvärk! Men det är lederna som bråkar med mig och gör så att jag ser dum ut när jag går. En salig blandning med mediciner jämt. Lederna & magen.. sluta bråka!


Nu tänker jag zappa på tv:n en stund innan det är dags för lunch!

Vad jag ska laga till, det vet jag inte. Det är alltid lika tråkigt att laga mat.


//

Av Linda Lindqvist - 10 maj 2011 07:03

Godmorgon, tisdag!


Ser ut att bli kanonväder idag också.. det blir till att kleta in Hugo i solskyddsfaktor innan han flaxar iväg till skolan idag.

Hugo blir sååå brun & fin på sommaren! Det har han efter sin far, som också blir sådär snyggt sommarbrun. Jag får nöja mig med att bli knall-röd och flagnar sedan sönder.. fräknar får jag också. Mm, love it. Näe.


Idag måste jag lägga upp en strategi för att plugga. Jag har verkligen ingen lust, och jag är otroligt skoltrött just nu. Men med tre veckor kvar på den här terminen så måste jag. Minst två arbeten har jag som mål att skicka in idag! Sätter igång när Hugo hoppat upp på cykeln och dragit iväg till skolan.. ena arbetet kommer att ta hela förmiddagen, andra kommer att gå lite fortare.

Gör jag två idag & en imorgon innan jag ska iväg och jobba, så kommer det bli bra. Gäller bara att hålla det också, och inte hamna ute på balkongen i bikiniöverdel och shorts! Finns ju en risk för det också.


Nästa år vid den här tiden så har jag bara tre veckor kvar i skolan överhuvudtaget. Sedan är jag färdigutbildad & redo för livet!


Imorgon jobbar jag kväll. 15 - 21.15

Lillasyster kommer att hämta Hugo på skolan & vara här med honom. Vad gjorde jag utan syster!?

Tack för all hjälp, gumman.


Näpp, nu är kaffet klart.. så nu ska jag fylla på med lite koffein & nikotin.. så kommer denna dagen att flyta på den också.

Värdelöst. Gör mig oberoende!


Ovido - Quiz & Flashcards